کد خبر: ۲۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
سخنگوی سازمان مدیریت بحران اعلام کرد
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان هیچ کمبود امکاناتی در منطقه زلزله زده وجود ندارد، گفت: متاسفانه بیشترین تلفات و خسارات جانی و مالی در سرپل ذهاب و کرند دالاهو ایجاد شده است؛ خدمات رسانی به حادثه دیدگان ادامه دارد.
به گزارش آرانیوز، بهنام سعیدی درباره آخرین جزییات اقدامات انجام گرفته در پی زلزله شب گذشته اظهار کرد: اقدامات لازم برای اسکان صحرایی نجات یافتگان زلزله کرمانشاه در حال تامین است و تاکنون تعداد زیادی چادر صحرایی جهت اسکان زلزله دیدگان فراهم شده است.

وی ادامه داد: همچنین امکانات گرمایشی و سایر ملزومات برای نجات یافتگان تامین شده  و تامین بیمارستانهای صحرایی مدنظر است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تمامی دست‌اندرکاران در حال تلاش برای خدمات‌رسانی به زلزله زدگان هستند، گفت: وزیر کشور، وزیر بهداشت، رئیس سازمان مدیریت بحران، رئیس هلال احمر و جمعی دیگر از مسئولان استانی هم‌اکنون در منطقه حضور دارند و جزییات را از نزدیک بررسی می‌کنند.

سعیدی تصریح کرد: تا ظهر امروز 328 نفر بر اثر این زلزله جان باخته‌اند و حدود 3 هزار و 950 نفر نیز مجروح شده و تحت درمان هستند.

وی افزود: برای کمک به زلزله زدگان 21  فروند بالگرد، 3 هواپیما، 140 دستگاه آمبولانس و چندین قلاده سگ زنده یاب به منطقه حادثه دیده منتقل شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تمامی راههای مواصلاتی باز است، اظهار کرد: تمامی راههای مواصلاتی بازگشایی شده و امداد رسانی به همه حادثه‌دیدگان با جدیت و سرعت ادامه دارد.

به گفته سعیدی، اسکان اضطراری با سرعت در حال انجام است ضمن اینکه بسیاری از زلزله‌زدگان اسکان یافته‌اند و هیچگونه کمبود امکانات امدادی در منطقه وجود ندارد.

وی افزود: تمامی استانهای معین کمکهای خود را به منطقه زلزله زده اعزام کرده‌اند و کمبود امکانات به هیچ عنوان نیست.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به خسارت‌های به جا مانده از زلزله شب گذشته اظهار کرد: کرمانشاه، جوانرود، کرند دالاهو، سرپل ذهاب، فلات باباجانی و اسلام آباد دچار خسارت شده‌اند.

سعیدی اعلام کرد: سرپل ذهاب و کرند دالاهو بر اثر این زلزله بیشترین خسارت را دیده‌اند؛ بیشترین تلفات نیز در این دو منطقه به‌وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: تلاش برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان ادامه دارد؛ با توجه به پراکنده بودن روستاها این خدمات رسانی با سرعت و جدیت در حال انجام است.

گفتنی است، زلزله‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه استان کرمانشاه و بخشهایی از غرب ایران و شمال عراق را لرزاند؛ شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور احساس شد.

این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در طول جغرافیایی 45.9 ، عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داده است. همچنین در ادامه ، زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزاند و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار