کد خبر: ۲۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
رویترز شنبه شب نوشت که از زمان ورود هواپیمای سعد الحریری به عربستان هیچ شاهزاده‌ یا مقام‌ وزارتی سعودی برای استقبال از وی نیامد و او را روز بعد ناچار به استعفا کردند.

به گزارش آرانیوز، خبرگزاری رویترز شنبه شب نوشت که از زمان ورود هواپیمای سعد الحریری به عربستان هیچ شاهزاده‌ یا مقام‌ وزارتی سعودی برای استقبال از وی نیامد و او را روز بعد ناچار به استعفا کردند.

رویترز به نقل از منابع نزدیک به سعد الحریری همچنین افزود که تلفن وی بعد از ورود به عربستان مصادره شده و فردای آن روز مجبور به قرائت استعفانامه خود شد.

به نوشته رویترز الحریری روز بعد از ورود به ریاض تماسی دریافت کرد که در آن از او خواسته شد تا در نشستی با حضور «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی شرکت کند. چهار ساعت بعد، متن استعفا را برای قرائت در تلویزیون به او دادند.

رویترز همچنین به نقل از چندین منبع لبنانی نوشت که ریاض قصد دارد «بهاء الحریری» برادر بزرگتر سعد را به نخست وزیری لبنان برساند. عربستان همچنین از بهاء خواسته تا به این کشور رفته و سوگند وفاداری به ریاض سر دهد اما وی از این کار امتناع کرده است.

رویترز می‌افزاید: سعودی‌ها از لحظه ورود الحریری، هیچ احترامی به او نشان ندادند. وی چند روز پیش از آن هم به ریاض سفر و با چند مقام ارشد اطلاعاتی و «ثامر السبهان» وزیر مشاور این کشور در امور خلیج فارس دیدار کرده بود.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که عربستان سعودی به این نتیجه رسیده است که سعد الحریری باید به طور کامل از صحنه سیاسی حذف شود، چرا که او برای مقابله با حزب‌الله آمادگی ندارد.

گفتنی است که سعد الحریری طی هفته گذشته به صورت ناگهانی استعفای خود از پست نخست وزیری لبنان را اعلام کرد. نکته قابل تأمل در این استعفا، این بود که وی از داخل خاک عربستان این اقدام را انجام داد؛ مسأله ای که تعجب همگان را برانگیخت و دخالت مستقیم ریاض در استعفای الحریری را ثابت کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار