کد خبر: ۲۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
روزنامه «شهروند» با هدف ایجاد فضایی متفاوت در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، با یک ایده متفاوت به استقبال بازدیدکنندگان آمده و مسابقه‌ای با عنوان «تیتر یک امروز شهروند را شما بنویسید و جایزه بگیرید» طراحی کرده است.
به گزارش آرانیوز، سردبیر بخش چند رسانه‌ای روزنامه «شهروند» با اشاره به ایده‌ی تیتر یک زدن مردم برای روزنامه شهروند در نمایشگاه مطبوعات، بیان کرد: ما به نمایشگاه مطبوعات انتقاد داشتیم، به دلیل اینکه در نمایشگاه هیچ اتفاقی نمی‌افتد. زمانی که ما نمایشگاه مطبوعات را با نمایشگاه‌های دیگر مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم که هر غرفه‌ای محصولات و خدمات جدیدی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌کند اما این اتفاق در نمایشگاه مطبوعات پیش نمی‌آید و تنها افرادی به عنوان غرفه‌دار می‌نشینند تا سیاست مدارها بیایند و با آن‌ها مصاحبه کنند.

فرشید غضنفرپور ادامه داد: امسال انتخابات یا اتفاق سیاسی خاصی در کشور نداریم و به نظرم دلیل خاصی ندارد که مردم به نمایشگاه مطبوعات بیایند. ما با اجرای این ایده می‌خواستیم به یکی از انتقادهای جدی درباره مطبوعات پاسخ بدهیم که چرا همیشه عکس و تیتر یک روزنامه‌ها مربوط به نخبگان سیاسی، فرهنگی،  اجتماعی و ورزشی است؟ مردم عادی کجای مطبوعات جا دارند؟ مردم مطبوعاتی که هیچ جایی در آن ندارند را نمی‌خواهند.

او درباره نحوه اجرای ایده در غرفه روزنامه شهروند نمایشگاه مطبوعات، گفت: مردم عادی و خبرنگاران در طول نمایشگاه مطبوعات می‌توانند به غرفه شهروند بیایند و در دکوری که ما به شکل صفحه روزنامه درست کردیم بایستند تا از آن‌ها برای عکس یک روزنامه، عکس بگیریم. آن‌ها همچنین باید تیتر یک روزنامه را با توجه به دغدغه‌ای که دارند انتخاب کنند که این تیتر بالای سر آن‌ها در عکس قرار می‌گیرد.

سردبیر  بخش چند رسانه‌ای روزنامه «شهروند» اضافه کرد: ما عکس‌ها را با یک هشتگ در استوری و صفحه اینستاگرام روزنامه شهروند قرار می‌دهیم. مردم هم می‌توانند عکس خود را با هشتگ در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند تا بازدید آن بالا برود.

غضنفرپور با اشاره به قرعه‌کشی و جایزه ایده تیترزنی برای روزنامه شهروند بیان کرد: ما روزی دوبار ساعت 14 و 18 قرعه‌کشی می‌کنیم و افراد برگزیده را از بین کسانی که تیتر و عکس آن‌ها بیشترین بازدید را داشته و مورد پسند بوده است، اعلام می‌کنیم. جوایز ما نیز با هلال احمر ارتباط دارد.

بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات تا 12 آبان ماه در مصلی بزرگ تهران برپاست.

انتهای پیام


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار