کد خبر: ۲۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۷
استاندار هرمزگان گفت: بندر شهید رجایی باید ظرفیت‌های خود را برای رقابت با بنادر مهم کشورهای منطقه ارتقا دهد.
به گزارش آرانیوز حوزه هرمزگان (اختصاصی)، فریدون همتی پس از بازدید از بنادر و گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر در بندرعباس در نشستی با مدیران این مجموعه‌ها با تاکید بر اینکه بنادر و گمرکات نقشی تعیین کننده در استان هرمزگان دارند، اظهار داشت: با وجود تلاش‌های بسیاری که برای توسعه و پیشرفت بنادر هرمزگان به خصوص بندر شهید رجایی صورت گرفته اما این بندر باید ظرفیت‌های خود را برای رقابت با بنادر مهم کشورهای منطقه ارتقا دهد.

وی خواستار توسعه بنادر دیگر شهرستان‌های هرمزگان شد و افزود: در نوار ساحلی هرمزگان بنادری همچون لنگه، پارسیان، تیاب، سیریک و جاسک نیز باید مورد توجه قرار گرفته و توسعه یابند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: نیاز است بنادر گوناگون نوار ساحلی در هرمزگان رونق یابند و امکانات مناسب در این مناطق توزیع شود تا شرق و غرب هرمزگان از آن بهره‌مند شوند.


همتی بر لزوم هماهنگی بیشتر میان اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرکات استان تاکید کرد و بیان داشت: باید جهت رفع مشکلات موجود که مردم در بندر و گمرک با آن مواجه هستند راه حل مناسب و کارشناسی ارائه و اجرایی شود و کارآمدی این مجموعه‌ها برای فعالان اقتصادی و تجاری ارتقا یابد.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است رصد و نظارت دائمی در گمرک و بنادر صورت گیرد و با دقت و حساسیت نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: گمرکات و بنادر شهید باهنر و شهید رجایی بندرعباس به عنوان دو گلوگاه اقتصادی با به کارگیری ظرفیت‌های انسانی و تجهیزاتی بدون تعطیلی آمادگی خدمت‌رسانی به فعالان اقتصادی استان برای صادرات و واردات را دارند.


همتی اضافه کرد: عملیات بارگیری و تخلیه کالا در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس 24 ساعته است و گمرکات استان با بهره‌گیری از سامانه‌های اینترنتی در روز‌های تعطیل هم در خدمت فعالان اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه با اختصاص زمین‌های پسکرانه بندر شهید رجایی، مساحت این بندر به چهار هزار و 800 هکتار می‌رسد، گفت: این موضوع برای رفع مشکلات واگذاری این اراضی پیگیری خواهد شد.


تعامل بسیار خوبی بین گمرک و نیروی انتظامی برقرارشده است

سردار عزیزالله ملکی در همایش واپایش عملیاتی انتظامی و دریابانی استان با اشاره با فرمایش مقام معظم رهبری، افزود: پدیده قاچاق و قاچاق‌فروشی ضربه‌ای به اقتصاد و هویت ملی کشور و هم برنامه‌ریزی‌هاست که این از لحاظ شرعی یک عمل ممنوع و حرام است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان هرمزگان به‌عنوان دروازه ورود کالای تجاری به کشور است، می‌تواند بستر مناسب برای قاچاق کالا باشد و بر اساس اهداف تعریف‌شده در سطح کلان ناجا و ایجاد همپوشانی، تقویت قوای عملیاتی و استفاده از همه ظرفیت‌های انتظامی و دریابانی در سرزمین خشکی و دریا می‌طلبد تا با هماهنگی بهتر و افزایش تعاملات این توان تقویت شود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه واپایش عملیاتی دریابانی علاوه بر وحدت و هماهنگی بیشتر، شرایط تصمیم‌گیری را برای مسئولان هموارتر می‌کند، اظهار کرد: کنترل عملیاتی منوط به وظایفی است که در چارچوب مبارزه با قاچاق کالا، مواد مخدر و انسان به فرمانده انتظامی استان محول شده و در سایر ماموریت‌های ذاتی، فرماندهی دریابانی استان همچنان به وظایف خود عمل می‌کند.

سردار ملکی تصریح کرد: به دلیل هم‌افزایی جهت بالا بردن سطح توان عملیاتی در استان، طرح واپایش عملیاتی دریابانی از طرف فرمانده ناجا ابلاغ‌شده و با تحرکی که در استان صورت گرفته اغلب جرائم به عمق دریا کشیده شده و لازم بود که جهت مقابله با آن به دریا وارد شویم.

‌فرمانده انتظامی هرمزگان اضافه کرد: از ابتدای ماه جاری شاهد این هم‌افزایی و افزایش تحرک در سطح خشکی و دریا هستیم و روند روبه رشد کشف مواد مخدر و قاچاق کالا و انسان در خشکی و دریا مؤید همین موضوع است.


سردار ملکی در پایان خاطرنشان کرد: تعامل بسیار خوبی بین گمرک و نیروی انتظامی برقرارشده و این جای تقدیر دارد که ماحصل این تعامل کشف بیش از 320 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق از ابتدای سال جاری در استان است.

انتهای پیام/



نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار