کد خبر: ۲۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
قایم مقام مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از داوری مستندهای راه یافته به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در همه بخش های سودای سیمرغ خبر داد.

به گزارش آرانیوز، مرتضی رزاق کریمی قایم مقام مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره چگونگی داوری فیلم های مستند در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر  که در فراخوانی که از جشنواره منتشر شده به صراحت درباره آن صحبت نشده است، گفت: تجربه سال‌های گذشته حضور سینمای مستند در برخی از دوره های جشنواره فیلم فجر نشان می دهد مستندهای بلند سینمایی قابل توجهی به نمایش درآمدند و بسیاری از دوستان اعتقاد داشتند ۱۱ فیلم نمایش داده شده در دوره های مختلف آثار شایسته و قابل رقابت در همه بخش های جشنواره هستند، اما اکثر این آثار در فاصله نزدیکی در جشنواره «سینما حقیقت» به نمایش در آمده و نمایش آنها در جشنواره فجر تکراری بود.

وی ادامه داد: با توجه به جلساتی که میان مستندسازان، دست اندرکاران سینمای مستند و دبیر جشنواره سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر برگزار شد که البته من نیز در این جلسات حضور داشتم تصمیم گرفته شد مانند روال گذشته ۱۱ فیلم مستند به دست هیات انتخاب برسد که البته در طول برگزاری جشنواره نمایش نخواهند داشت.

قایم مقام مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بیان کرد: این ۱۱ فیلم که ممکن است تعداد آن براساس کیفیت آثار ارائه شده زیاد و کم شود، در اختیار هیات انتخاب سودای سیمرغ قرار می گیرد و از میان این آثار ۲ فیلم مستند سینمایی برای داوری نهایی انتخاب می شود.

رزاق کریمی در پاسخ به این پرسش که ۲ اثر راه یافته به مرحله نهایی در چه بخش هایی داوری می شوند، توضیح داد: ۲ اثر انتخاب شده در همه بخش های سودای سیمرغ از جمله رشته های فنی فیلمبرداری، آهنگسازی و ... داوری می شوند چراکه علیرغم مشکلات و کاستی های موجود در سینمای مستند در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجه کیفی در آثار مستند هستیم و قابلیت حضور در رقابت ملی سینمای کشور را دارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار