کد خبر: ۲۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
داور جشنواره ملی عکس وقف مطرح کرد
داور پنجمین جشنواره ملی عکس «وقف چشمه همیشه جاری» خواستار ایجاد وقف جدید در حوزه عکس و ثبت تصویر شد.
به گزارش آرانیوز، مسعود زنده‌روح کرمانی در اختتامیه پنجمین جشنواره ملی عکس «وقف چشمه همیشه جاری» اظهار کرد: این جشنواره در سالهای قبل نشان داد رفتار اعتقادی و دینی جامعه در حوزه وقف مانند چشمه است که می‌تواند آبادانی و سازندگی را به ارمغان آورد؛ موضوع وقف می‌تواند فرهنگ، تغییر و رشد را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به رشد 158 درصدی آثار راه‌یافته به این جشنواره گفت: دوره اول از آرشیوهای عکس هنرمندان انتخاب شد و قریب به 70 درصد آثار آرشیو شده به دبیرخانه راه یافت اما امسال 90 درصد تولید عکس در حوزه وقف صورت گرفته و این مایه افتخار است.

داور جشنواره ملی عکس وقف با بیان اینکه معاونت فرهنگی سازمان اوقاف فرزندی را رشد داده که حال پنج سال دارد، اما دیگر متعلق به او نیست و متعلق به جامعه هنری است، تصریح کرد: اکنون جامعه هنری می‌داند که وقف چیست.

زنده‌روح کرمانی با اشاره به اینکه واقف یک عاشق است، یادآور شد: مدیرکل اوقاف همدان در این جلسه از 750 مورد نیت وقف نام برد که حالا باید سازمان اوقاف 751 وقف را با اضافه کردن «عکس» ایجاد کند تا همه بدانند چه زمینه و عرصه‌ای برای این فرهنگ متعالی وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار