کد خبر: ۲۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
مهمترین اخبار این هفته به واریز اولین قسط طرح کارورزی، اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تحقق سیاستهای اشتغال و افزایش حقوق بازنشستگان بیش از تورم و تاسیس مرکز تجارت و پیمانکاری در ایران اختصاص داشت.
به گزارش آرانیوز، در هفته‌ای که گذشت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که طی سالهای گذشته بین حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق آنها ۶۷.۷ درصد فاصله افتاده و برای جبران آن به ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت که استراتژی دولت این است که هر سال حقوق بازنشستگان به شکلی افزایش پیدا کند که از تورم بالا بزند.

ربیعی همچنین با تاکید بر حرکت به سمت رسمی کردن نیروهای کار از طریق اعمال مشوق‌های کارفرمایی، گفت: در بخش کارگری تلاش کرده‌ایم مزد بر تورم پیشی بگیرد و قدرت خرید کارگران با برنامه‌ریزی افزایش یابد.

خبر دیگر این هفته اختصاص صد میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح کارورزی بود که از سوی وزیر کار اعلام شد.

ربیعی با اشاره به اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح کارورزی، از واریز اولین قسط آن به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان خبرداد.

وی همچنین درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان در طرح کارورزی، گفت: نزدیک به ١٦٠ هزار نفر تا کنون در این طرح ثبت نام کردند که برخی از آنها افراد صاحب شغل بودند و با این تصور که شغل بهتری نصیبشان می‌شود در طرح ثبت نام کردند.

وزیر کار پیش‌بینی کرد: ۲۵۰ هزار نفر از طریق این طرح در کاروزی و حق بیمه عرضه‌کننده نیروی کار جذب شوند.

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تحقق سیاستهای اشتغال از دیگر خبرهای این هفته بود.

آنطور که علی ربیعی گفته طی مذاکراتی که با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد داشته درباره اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی اجماع حاصل شده است.

به گفته وی رسته‌هایی همچون کشاورزی، بسته بندی، پوشاک و قطعه‌سازی از جمله زمینه‌های مناسب برای ایجاد اشتغال به شمار می‌روند.

اجرای دو برنامه ملی ایجاد اشتغال با تامین مالی ۳۰ هزار میلیاردی از دیگر خبرهای این هفته بود.

اجرای این دو برنامه در توافقی چندجانبه میان وزارت کار، سازمان برنامه و بودجه، صندوق توسعه ملی و چند دستگاه دیگر صورت گرفت و بر اساس آن ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر به بانک‌ها ابلاغ شده و برای ایجاد اشتغال روستایی و عشایری نیز با توجه به مصوبه مجلس، حدود ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برداشت می‌شود که رقمی معادل پنج هزار میلیارد تومان است و به صورت قرض‌الحسنه با سود صفر درصد توزیع خواهد شد.

رویداد دیگر این هفته دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از کارآفرینان و صاحبان صنایع آلمان بود.

در این دیدار وزیر کار از ۴۰ شرکت آلمانی برای همکاری اقتصادی با ایران دعوت کرد و بر لزوم تسهیل مراودات تجاری شرکت‌های ایرانی و آلمانی تاکید شد.

ربیعی از آمادگی هلدینگها و شرکتهای زیرمجموعه این وزارتخانه برای همکاری اقتصادی با شرکتهای آلمانی خبر داد و گفت: دو بانک بزرگ و ١٠ درصد بازار سهام ایران در اختیار این وزارتخانه است.

به گفته وی حوزه‌های ساختمان، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پتروشیمی و صنعت غذایی از زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در ایران به شمار می‌رود.

 عیسی منصوری ـ معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار از ایجاد مرکز تجارت و پیمانکاری فرعی برای ارایه خدمات به شرکت های داخلی و خارجی خبر داد.

به گفته وی معرفی توانمندی شرکتهای ایرانی به طرفهای خارجی یکی از گلوگاههای تجارت ایران است و تاسیس این مرکز می‌تواند این خدمات را ارایه کند.

انتهای پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار