کد خبر: ۲۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان همکاری دولت و مجلس 100 هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات با نرخ 6 درصد برای توسعه روستاهای کشور در زمینه های اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها درنظر گرفته شد.
به گزارش آرانیوز، علی لاریجانی با اشاره به این که حجم بالای اعتبار درنظر گرفته شده می تواند نقش بسیار موثری در پیشرفت روستاهای کشور داشته باشد، افزود: اگر بتوانیم در کنار روستاها امکان تولید و ارزش افزوده اقتصادی ایجاد کنیم، دیگر ساکنان روستاها به شهرها مهاجرت نمی کنند و وضعیت تخلیه روستاها که در ایران از متوسط جهانی بالاتر است، سامان می یابد.
وی با بیان این که روستاهای ایران ظرفیت های مختلفی برای سرمایه گذاری اقتصادی دارند، ادامه داد: درکنار ایجاد کارگاه های صنعتی و کشاورزی در مناطق روستایی، باید امکان حضور گردشگران در این مناطق فراهم شود و روستائیان در عرصه های تولیدی و خدماتی به فعالیت بپردازند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش اساسی رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن طرح های آبرسانی به مناطق روستایی، گفت: ایران کشوری است که با مساله کمبود منابع آبی روبه روست و در این میان بسیاری از روستائیان به آب آشامیدنی سالم دسترسی نداشتند که با اجازه رهبر معظم انقلاب برای استفاده از منابع صندوق ذخیره ارزی برای اجرای طرح های آبرسانی به روستاها، این مشکل در حال برطرف شدن است.
وی افزود: با همراهی مردم و مسئولان در آینده نزدیک همه روستاهای کشور و استان قم به آب آشامیدنی دسترسی خواهند داشت، اما همگان باید در مصرف آب دقت لازم را داشته باشند و شرایط موجود کشور در حوزه تامین منابع آبی را درک کنند.
وی ادامه داد: کشاورزان که بخش قابل توجهی از منابع آبی را مصرف کنند باید از تسهیلات دولتی درنظرگرفته شده برای بهره مند شدن از سیستم های نوین آبیاری استفاده کرده و همچنین با تغییر الگوی کشت، از گیاهان کم آب استقبال نمایند.
آیین افتتاح طرح آبرسانی به 10 روستای بالادست شهر کهک استان قم با اعتباری بالغ بر 137 میلیارد ریال و تامین آب مورد نیاز بیش از 20 هزار تن با حضور ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو، حمید رضا جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، سید مهدی صادقی استاندار قم و شماری از مسئولان ملی و استانی برگزار شد.
بخش و شهر کهک یکی از بخش های پنجگانه استان قم است که در فاصله 35 کیلومتری شهر قم قرار دارد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار