کد خبر: ۲۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
برگزاری مراسم افتتاحیه روز گذشته باعث تعجب بسیاری از خبرنگاران و حاضران در دهکده بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا شد.
به گزارش آرانیوز، افتتاحیه بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا و اقیانوسیه روز گذشته (یکشنبه) در عشق آباد ترکمنستان برگزار شد؛ مراسم شگفت‌انگیزی که باعث تعجب همه حاضران در ورزشگاه 45 هزار نفری المپیک عشق آباد شد. خبرنگاران و حاضران تصور نمی‌کردند که ترکمن‌ها بتوانند چنین مراسم باشکوهی برگزار کنند.

ترکمن‌ها به طور منظم این مراسم را برگزار کرده و برای هر آیتم خود برنامه‌ریزی کرده بودند. مهم‌تر از همه، اجرای آیین‌های سنتی مختلف این کشور بود که حاضران را با هر سنت این کشور آشنا می‌کرد.

خبرنگارانی هم از اروپا در افتتاحیه مسابقات حضور داشتند تا به پوشش این رویداد بپردازند. خبرنگارنی از شبکه فرانس 24 فرانسه و کشورهایی همچون اسلوونی و لهستان. خبرنگار لهستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: فکر نمی‌کردم ترکمنستان مجموعه به این بزرگی برای مسابقات تدارک ببیند و همه چیز خوب است. مراسم افتتاحیه هر چند طولانی بود، اما به خوبی برگزار شد. البته باید به یک موضوع اشاره کنم، فروشگاه مرکزی دهکده اجناس گرانقیمتی دارد و مجبوریم به خارج از دهکده برای خرید برویم.

خبرنگار اسلوونی گفت: ترکمنستان نشان داد چه برنامه‌ریزی مناسبی برای افتتاحیه و در مجموع برگزاری این مسابقات داشته است. هر چند مراسم طولانی بود، اما به معنای واقعی باشکوه بود.

این گزارشگر هم از گرانی فروشگاه‌های مرکزی ابراز گلایه کرد و گفت: روز گذشته به داخل شهر رفتیم و متوجه شدیم می‌توانیم کالاهای ارزان قیمتی تهیه کنیم تا در فروشگاه‌های مرکزی دهکده مسابقات. البته نباید از این موضوع بگذرم که هوا در ساعت روز خیلی گرم است.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار