کد خبر: ۲۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عملکرد مسئولین در ندادن پول گندمکاران گفت: گندمکاران سه ماه در انتظار دریافت پول محصول خود هستند که همین امر باعث بی انگیزه شدن آنها برای تولید بیشتر شده است.
به گزارش آرانیوز، شهرام کوسه غراوی نماینده مینودشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی با اشاره تولید 360 هزار تنی گندم در استان گلستان در سال گذشته، گفت: امسال هم بیش از یک میلیون 100 هزار تن گندم در استان تولید شد اما متاسفانه گندمکاران با نگرفتن پول خود گله مند هستند.

وی افزود: گندمکاران سه ماه منتظر دریافت پول خود هستند. برخی 50 درصد پول خود را هنوز دریافت نکردند و برخی هم 30 درصد مبلغ خود را.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مراجعات مردمی به دفتر کار در حوزه انتخابیه اش گفت: برخی از گندمکاران با دریافت وام، محصول خود را تولید کردند و در حال حاضر بدهکارند و باید وام را برگردانند.

کوسه غراوی افزود: برخی هم با فروش گندم قصد برگزاری مراسم جشن ازدواج فرزندان خود را داشتند که در حال حاضر با ندادن پول به آنها، به مشکلات عدیده برخوردند.

وی تصریح کرد: گندمکاران، محصول خود را تحویل دولت دادند و در انتظار پول هستند اما با گذشته سه ماه هنوز انتظار آنها به اتمام نرسیده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به رایزنی های خود با مسئولین تصریح کرد: اینجانب با محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، سیف رئیس کل بانک مرکزی و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی برای پرداخت پول گندمکاران صحبت کردم.

کوسه غراوی افزود: به مسئولین تاکید کردم که دیر پرداخت کردن پول گندمکاران باعث شده تا انگیزه لازم برای تولید نداشته باشند.

وی افزود: مسئولین قول دادند تا پول گندمکاران در روزهای آینده و در نهایت تا پایان شهریور ماه پرداخت شود.

نماینده مینودشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه اینجانب پیگیر این مشکل شدم تا پول گندمکاران پرداخت شود، افزود: اینجانب در صحن مجلس به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادم و خواستار رسیدگی به مشکلات گندمکاران شدم.

کوسه غراوی خطاب به رئیس جمهور افزود: توصیه ما این است که برای ایجاد انگیزه بیشتر برای تولید داخلی، باید پول گندمکاران به موقع پرداخت شود و تعلل در این زمینه به ضرر اقتصاد ملی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار