کد خبر: ۲۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حکم عبدالحمید معافیان به‌عنوان شهردار شیراز امضا و ابلاغ شده است.
به گزارش آرانیوز، دکتر علی ناصری گفت: صبح امروز چهارشنبه 22 شهریور رسما حکم آقای معافیان به‌عنوان شهردار شیراز ابلاغ شد و ایشان رسما کار خود را آغاز خواهند کرد.

طی روزهای گذشته اخبار و شایعاتی پیرامون صدور یا عدم صدور حکم عبدالحمید معافیان به‌عنوان شهردار شیراز بر روز خروجی خبرگزاری‌ها و کانال‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته بود.

عبدالحمید معافیان (زاده ۱۳۳۶ - در شیراز، استان فارس) از اعضای ارشد شورای هماهنگی اصلاح طلبان فارس است که مرداد ماه ۱۳۹۶ از سوی شورای پنجم شهر شیراز به عنوان بیست و دومین شهردار پس از انقلاب در شیراز انتخاب و امروز رسما حکم وی با امضای وزیر کشور دولت دوازدهم صادر و ابلاغ شد.

معافیان دانش‌آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه شیراز است که پیشتر در سمت معاونت اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مشغول بوده‌است. معافیان در سال ۹۶ ریاست ستاد کل انتخاباتی حسن روحانی و در سال ۸۸ ریاست ستاد اصلاح‌طلبان حامی میرحسین موسوی در استان فارس را بر عهده داشته‌است .

معافیان از ابتدای سال ۱۳۶۰ به عنوان مدیر هنرستان در شیراز، دوران مدیریت خود را شروع کرد، در سال ۱۳۶۵ معاون فنی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس شده و در سال ۶۷ مدیریت اداره کل آموزش و پرورش فارس را بر عهده می‌گیرد .

وی در سال ۱۳۷۴ با حکم وزیر رئیس آموزش و پرورش استثنایی می‌شود و در سال ۷۶ مشاور رئیس و مدیر کل حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منصوب می‌شود .

معافیان تا سال ۸۰ در این سمت فعالیت می‌کند و در همین سال به عنوان رئیس سازمان صنایع و معادن استان فارس منصوب می‌شود. وی همچنین در کارنامه خود سمت‌های همچون رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس و معاون اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز دارد. وی در نیمه دوم سال ۸۴ بازنشسته می‌شود و پس از آن در هیئت مدیره شرکت‌های بخش خصوصی فعالیت می‌کند.

معافیان در انتخابات سال ۹۲ از اعضای ارشد اصلاح‌طلبان حامی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آن سال بود. پس از پیروزی روحانی در انتخابات وی یکی از گزینه‌های استانداری فارس بود. معافیان در سال ۹۶ نیز ریاست کل ستاد انتخاباتی روحانی در فارس را برعهده داشت.

 شهردار جدید شیراز یکی از چهره‌های مقبول و معتدل اصلاحات در استان فارس و کشور به‌شمار می‌رود که حضورش در راس مجموعه شهرداری، با اقبال زیادی روبرو شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار