کد خبر: ۲۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
ایران قراردادهایی با دمشق برای تعمیر شبکه برق سوریه به امضا رسانده است. امضای این قراردادها که احتمالا برای ایران سودآور خواهند بود، نشان دهنده تعمیق نقش اقتصادی تهران در سوریه بعد از سال ها جنگ داخلی در این کشور است.
به گزارش آرانیوز، به نقل از رویترز، ایران قراردادهایی با دمشق برای تعمیر شبکه برق سوریه به امضا رسانده است. امضای این قراردادها که احتمالا برای ایران سودآور خواهند بود، نشان دهنده تعمیق نقش اقتصادی تهران در سوریه بعد از سال ها کمک به دولت سوریه در جریان جنگ داخلی این کشور است.

دولت سوریه در آستانه هفتمین سال جنگ داخلی خود، به دنبال ایفای نقش پررنگ دولت های دوست همچون ایران، سوریه و چین در بازسازی این کشور است.

ایران حداقل از سال 2012 تاکنون، در جنگ داخلی سوریه در کنار بشار اسد بوده و در بازپس گیری بخش های زیادی از این کشور به دولت سوریه یاری رسانده است.

در ماه ژانویه، دولت و شرکت های ایرانی قراردادهای مخابراتی و معدنی مهمی را با دمشق به امضا رساندند.

بر اساس گزارش خبرگزاری سانای سوریه، روز سه شنبه در جریان سفر وزیر برق سوریه به تهران، ایران و سوریه یادداشت تفاهمی به امضا رساندند که شامل ساخت یک نیروگاه برق در استان ساحلی لتاکیه با ظرفیت 540 مگاوات برق می شود.

این گزارش حاکی است، این موافقتنامه شامل بازسازی مرکز کنترل اصلی شبکه برق سوریه در دمشق نیز می شود. این قراردادهای جدید میلیون ها یورو ارزش دارد.

محمد زبیر خربوتلی، وزیر برق سوریه گفت: «دولت سوریه... به صورت بی وقفه در تلاش است تا سیستم برق خود را ترمیم کند... شرکت های ایرانی در بازسازی سوریه نقش ایفا خواهند کرد.»

انتهای پیام/
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار