کد خبر: ۲۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی از احتمال استیضاح رئیس دیوان محاسبات به جهت تبرئه نجومی‌بگیران خبر داد.
به گزارش آرانیوز،  امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به تبرئه نجومی‌بگیران توسط دیوان محاسبات کشور، اظهار کرد: مقابله نهادهای نظارتی با حقوق‌های نجومی مطالبه جدی مردم از مجلس است که متولی اصلی این کار دیوان محاسبات شد و قرار بر این شد که اگر حقوق نجومی مدیران اثبات شد آن را برگردانند و در غیر این صورت هم اعلام شود که آن مدیران تخلفی نکرده اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه دیوان محاسبات به وظایف اصلی خودش در این باره عمل نکرد، ادامه داد: مدت زیادی از وقت کشور با جار و جنجال‌های زیاد درباره حقوق‌های نجومی گرفته شد؛ اما در عین ناباوری دیوان محاسبات گفت چیزی نبوده و کسانی هم که حقوق نامتعارف گرفتند آن را بر می‌گردانند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه گویا دیوان محاسبات به دنبال تبرئه نجومی‌بگیران است، تصریح کرد: حکم دیوان محاسبات درباره حقوق‌های نجومی شفاف نبود و از نظر ما قضاوت دیوان محاسبات درست نبوده و تصور ما این است که تحت شرایط خاصی این اظهارات بیان شده است.
خجسته با تأکید بر اینکه دیوان محاسبات متعلق به مجلس و چشم نظارتی نظام است، بیان داشت: دیوان محاسبات نباید در ابتدا جار و جنجال راه می‌انداخت و در نهایت نتیجه غیرواقعی را اعلام می‌کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه دیوان محاسبات در برخورد با نجومی‌بگیران از اقتدارش استفاده نکرد، خاطرنشان کرد: در اول مهر و پس از تعطیلات مجلس ما از رئیس دیوان محاسبات می‌خواهیم که در این زمینه توضیح دهد و شفاف‌سازی کند اما اگر مجلس از آن توضیحات قانع نشود، ما تعارف نداریم و رئیس دیوان محاسبات را به دلیل این مسئله استیضاح می‌کنیم.

انتهای پیام/


نظرشما
پربازدیدها