کد خبر: ۲۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
وزیر رفاه جزییات دیدارش با شهردار تهران را تشریح کرد
وزیر رفاه از تشکیل کمیته‌ای با همکاری شهرداری تهران و به منظور بررسی ویژه آسیب‌های اجتماعی پایتخت خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم تا با کمک شهرداری، خدمات پشت چراغ قرمز و چهارراه‌ها را که عمدتا توسط کودکان و متکدیان عرضه می‌شود را در قالب «مشاغل خدماتی» تعریف کرده و حتی تعاونی برای آنها ایجاد کرده و آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

به گزارش آرانیوز، وزیر رفاه صبح امروز ضمن دیدار با نجفی شهردار تهران، با حضور در حاشیه جلسه شورای شهر و در جمع خبرنگاران گفت: دوستی دیرینه‌ای با دکتر نجفی دارم و امروز برای عرض تبریک و بررسی مسائل آسیب‌های اجتماعی تهران به دیدار وی رفتم تا با هم افزایی و کمک یکدیگر سعی کنیم چهره تهران بهتر شود.

وی با بیان اینکه امروز در جلسه با نجفی چند محور را مورد بررسی قرار دادیم، گفت: امیدواریم جلسات ماهانه‌ای با شهردار تهران داشته باشیم تا به موضوع آسیب‌های اجتماعی در تهران به طور ویژه رسیدگی شود. مقرر شد کمیته‌ای در این خصوص با همکاری شهرداری و وزارت رفاه ایجاد شود.

ربیعی با بیان اینکه تهران یک خاصیت دارد و آن اینکه الگوهای آن به سرعت در سایر شهرها تسری می‌یابد افزود: تهران ایمن نیست.  ساختمان‌های زیادی در تهران وجود دارد که از ایمنی لازم برخوردار نیستند، به همین دلیل یکی از محورهای مورد بحث ما در دیدار با نجفی موضوع ساختمان‌های بلندمرتبه غیرایمن بود که جزء اولویت‌های برنامه قرار گرفت.

وی افزود: ظاهر شهر تهران از نظر وجود معتادان متجاهر و متکدیان به هم ریخته است و سعی داریم با کمک سازمان بهزیستی، شهرداری و ناجا در قالب تفاهم‌نامه‌ای، برنامه‌های خود را جلو ببریم تا چهره شهر را از تکدی‌گری پاک کنیم؛ بدین منظور هماهنگی‌هایی نیز با دادگستری انجام شده، به گونه‌ای که اگر کودک کاری برای بار دوم جمع‌آوری شود، ضمن نگهداری آن، به خانواده‌اش اخطار می‌دهیم و اگر برای بار سوم ساماندهی شود، کودک به مدت طولانی‌تری نگهداری می‌شود.

وزیر رفاه با بیان اینکه امروزه شاهد فعالیت برخی مشاغل در پشت چراغ‌های قرمز هستیم، گفت: به دنبال آن هستیم که با کمک شهرداری، خدمات پشت چراغ قرمز و چهارراه‌ها را که عمدتا توسط کودکان و متکدیان عرضه می‌شود را به عنوان مشاغل خدماتی تعریف کرده و حتی تعاونی برای آنها ایجاد کرده و آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

ربیعی با بیان اینکه کار مشترکی نیز پیرامون شهرداری و وزارت رفاه برای حرکت روان معلولان و سالمندان در شهر انجام می‌شود گفت: در امر ساختمان سازی و رفت و آمد درون شهری باید برای سالمندان و معلولان تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

وزیر رفاه با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در تهران می‌تواند با کمک شهرداری از بین برود ادامه داد: شهرداری مراکز نگهداری معتادان متجاهر دارد که در امر نگهداری آنها می‌تواند با بهزیستی همکاری کند؛ حتی در جمع آوری دیگر زمینه‌های نابسامانی و سایر آسیب‌ها در شهر می‌تواند نقش فعالی داشته باشد.

وی با اشاره به دیگر محورهای جلسه امروزش با نجفی گفت: ساماندهی صنوف نوین در شهر تهران، ایجاد پارک‌های فنی حرفه‌ای برای آشنایی کودکان، ایجاد شنبه تا جمعه بازارهای متعدد در سطح شهر تهران و ساماندهی حاشیه‌های تهران از دیگر موارد مورد بحث بود.

ربیعی در پاسخ به این سوال که در خصوص بدهی سازمان تامین اجتماعی به شهرداری نیز صحبت شد یا خیر؟ اظهار کرد: 85 درصد از پرسنل شهرداری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. مقرر شد در کمیته‌ای که بین وزارت رفاه و شهرداری ایجاد می‌شود، این مسائل و همچنین موضوع بدهی‌ها بررسی و حل و فصل شود.

انتهای پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار