کد خبر: ۲۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
برای نخستین بار در بیست دوره برگزاری جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانهای صدا و سیما، هدهد زرین این جشنواره به مرکز آبادان رسید.
به گزارش آرانیوز (اختصاصی)، مدیرکل صداوسیمای مرکز آبادان ضمن بیان این مطلب گفت: گزارش رادیویی "نخل ونمک"با موضوع خطر تبدیل زمین های زراعی به شوره زار در مناطق آبادان و خرمشهر اثر سرکارخانم عاطفه مرادی توانست تندیس زرین جشنواره بیستم تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان های رسانه ملی را از آن خود کند.

داریوش دبیقی همچنین افزود: واحد خبر صدا وسیمای مرکز آبادان نیز پس از درخشش در 5فصل پیاپی و دریافت دو جایزه و تندیس زرین در جشنواره های مختلف ، توانست مقام دوم برترین های مراکز استانهای این جشنواره را از آن خود کند.

وی اظهار داشت: در این جشنواره شاهد رشد کم نظیر جوایز مرکز آبادان در بخش برنامه های عربی نیز بودیم که نشان از اقبال ویژه مخاطبان و اهتمام ویژه در امر تولیدات فاخر به زبان عربی می باشد.

دبیقی بیان کرد: گزارش برنامه عربی "صوت القریه"با اجرای عیسی علیزاده و ترانه "دیرتنه"با خوانندگی آقای میلاد نقدی عنوان های برگزیده را بدست آوردند.

وی خاطر نشان کرد: صداوسیمای مرکز آبادان در حوزه دفاع مقدس نیز توانست بیشترین جوایز این جشنواره را ازآن خود کند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آبادان ادامه داد: آقای حمید رضا لوافی برای کارگردانی تله فیلم فاخر"جزیره گنج"عنوان برتر را کسب کرد و گزارش خبری "ماه عسل در آتش"اثر سرکارخانم خدیجه تقیان نیز توانست عنوان برگزیده این جشنواره را بدست آورد.

نماینده عالی رسانه ملی در منطقه تصریح کرد: با توجه به سبقه مرکز آبادان در تولید برنامه های اجتماعی در این دوره نیز آقای مهدی گازری نویسنده برنامه "شبهای اروند"دیپلم افتخار این بخش را از آن خود کرد.

وی با بر شمردن تاثیرات بسیار مثبت جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانها تاکید کرد: پس از یک دوره تعطیلی ،این جشنواره با درایت و اهتمام ویژه جناب آقای دکتر دارابی معاونت محترم امور استان های سازمان صداوسیما طی دوسال گذشته احیا و بسیار پر قدرت برگزار شد که باعث افزایش انگیزه و رقابت سالم بین برنامه سازان در حوزه های مختلف شد.

دبیقی افزود: این جشنواره محل شکوفایی نخبگان و جوانان استان های مختلف کشو و محلی برای متبلور شدن خرده فرهنگ ها و آداب ورسوم اقوام مختلف ایران بزرگ است.

وی گفت : معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های استان های مختلف در حوزه های فرهنگی، اقصادی،هنری،اجتماعی و گردشگری از مزیت های اصلی این جشنواره به شمار میرود.

اتهای پیام/
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار