کد خبر: ۲۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
اسماعیل جبارزاده با حکم رحمانی‌فضلی معاون جدید سیاسی وزیر کشور شد.
به گزارش آرانیوز، در پی استعفای علی‌اصغر احمدی، اسماعیل جبارزاده که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون سمت استانداری آذربایجان‌شرقی را به‌عهده داشت، با حکم وزیر کشور به‌عنوان معاون جدید سیاسی وزارت کشور منصوب شد.

در بخشی از حکم وزیر کشور خطاب به اسماعیل جبارزاده آمده است: تلاش مؤثر در جهت حمایت و تقویت احزاب و تشکل‌ها، ایجاد همبستگی و برنامه‌ریزی برای تقویت وحدت و انسجام میان کلیه اقوام و اقلیت‌ها، پیگیری مستمر برای نهایی شدن لایحه جامع انتخابات، انجام مطلوب امور مربوط به تقسیمات کشوری، تمهید مقدمات و فراهم‌سازی بستر و زمینه برای برگزاری هرچه شایسته‌تر انتخابات‌های آتی و هم‌افزایی و تقویت تعاملات با استانداری‌ها از اهم وظایف و مأموریت‌های جناب‌عالی است که انتظار دارد با برنامه‌ریزی مناسب و کارآمد در راستای نیل به آن و در جهت تحقق شعار دولت دوازدهم «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت» تلاش و کوشش نمایید.

به گزارش تسنیم، اسماعیل جبارزاده در سال 1339 در شهرستان خوی از توابع آذربایجان‌غربی به دنیا آمد و پس از طی دوران تحصیل در این شهر با عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدتی را در جبهه‌های جنگ به دفاع از آب و خاک و کیان کشور پرداخت و در این دوران، مسئول بهداری لشکر همیشه‌سرافراز عاشورا بود.

جبارزاده بعد از پایان جنگ در رشته دکترای علوم آزمایشگاهی از دانشگاه تبریز فارغ‌التحصیل شد و به‌طور همزمان در سال 1378 به عضویت هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و هیئت علمی انستیتو پاستور ایران درآمد.

وی در سال 1371 به‌عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ثبت‌نام کرد و با رأی مردم این حوزه به مجلس چهارم راه یافت، مسئولیتی که تا سه دوره دیگر هم تداوم یافت و بدین ترتیب جبارزاده جزو معدود نمایندگانی شد که توانست چهار دوره پیاپی در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشد.

وی در چهار دوره نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی، عضویت در هیئت رئیسه مجلس، کمیسیون دفاع و برنامه و بودجه و کمیته برنامه و بودجه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را نیز تجربه کرد.

عضویت در کمیته اقتصادی، برنامه و بودجه مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست بیمارستان شهید محلاتی تبریز، عضویت در هیئت علمی دانشگاه تبریز و تأسیس و ریاست مؤسسه آموزش عالی ربع رشیدی از دیگر سوابق جبارزاده می‌باشد.

وی در هشتم آبان سال 1392 با پیشنهاد وزیر کشور و موافقت هیئت وزیران، از سوی دولت روحانی به‌عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی در عصر نظام جمهوری اسلامی انتخاب و منصوب شد.

علی‌اصغر احمدی که از 20 آذرماه 1395 به‌عنوان معاون سیاسی وزارت کشور خدمت می‌کرد و در دو انتخابات بسیار مهم دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی، ریاست ستاد انتخابات کشور را به‌عهده داشت در سال 1335 در تهران متولد شد.

او که از تحصیلات کارشناسی‌ارشد برخوردار است، قبل از انتخاب به‌عنوان معاون سیاسی وزارت کشور به‌عنوان معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس‌جمهور و قائم‌مقام ستاد کاروان تدبیر و امید و همچنین دبیرکل جمعیت هلال احمر از اوایل دولت یازدهم فعالیت می‌کرد.

علی‌اصغر احمدی در گذشته در مسئولیت‌های مهم دیگری از جمله استاندار گلستان، نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و دبیر شورای امنیت کشور خدمت کرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار