کد خبر: ۲۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
رئیس کمیسیون عمران مجلس از نشست ویژه کمیسیون متبوعش برای بررسی حادثه تصادف دانش‌آموزان هرمزگانی خبر داد.
به گزارش آرانیوز، محمد‌رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون عمران برای بررسی ابعاد حادثه تصادف دانش‌آموزان هرمزگانی، گفت: قرار است هفته آینده نشست ویژه کمیسیون عمران برای بررسی این حادثه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه قرار است در این جلسه وزرای آموزش و پرورش و راه و شهرسازی حضور داشته باشند، افزود: تجدیدنظر در آئین‌نامه اعزام دانش‌آموزان به اردو‌های سیاحتی، زیارتی و علمی و همچنین تجدید نظر در مکانیزم سازمان حمل و نقل پایانه‌ها برای تشخیص صلاحیت رانندگان از جمله مواردی است که در این جلسه بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه گروهی در کمیسیون عمران برای بررسی ابعاد گوناگون این حادثه تشکیل شده، تصریح کرد: در گزارش نهایی کمیسیون عمران از این حادثه به میزان تقسیر هر یک از دستگاه‌های مربوطه پرداخته می‌شود.

رضایی‌کوچی تصریح کرد: گزارش تدوین شده  پس از قرائت در صحن کمیسیون در اختیار هیئت‌رئیسه مجلس قرار داده می‌شود تا در صحن علنی پارلمان قرائت شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به بازدید خود  از منطقه وقوع حادثه  واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی اضافه کرد: آموزش و پرورش استان هرمزگان قطعاً در اعزام دانش آموزان در ساعت غیر معمول به اردو اشتباه کرده است.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه عوامل متعددی را می‌توان  در ایجاد حادثه برای دختران هرمزگانی دخیل دانست، افزود: نبود سرپرست برای دانش‌آموزان در حین سفر، استفاده از راننده کم تجربه که در عین خستگی مبادرت به رانندگی کرده و همچنین زمان نامناسب برای اعزام دانش‌آموزان به اردو عواملی است که منجر به ایجاد حادثه‌ای تلخ برای دانش‌آموزان هرمزگانی شده است.

انتهای‌پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار