کد خبر: ۲۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
فرماندار بناب تاکید کرد:
بناب- فرماندار بناب بر ضرورت توسعه طرح های گلخانه ای در سطح شهرستان بناب تاکید کرد.

به گزارش آرانیوز، ولی الله فرج اللهی شامگاه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان بناب که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد، با بیان اینکه در چهار سال گذشته ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بناب تحت پوشش آبیاری تحت فشار رفته است؛ گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این طرح یکی از بی نظیرترین طرح هایی است که در منطقه اجرا شده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح موفق بتنی کردن کانال های کشاورزی شهرستان تأکید کرد: با اجرای طرح های در دست اقدام ۱۰۰ درصد کانال های سنتی در بناب بتنی خواهند شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب سپس با اشاره به ضرورت توسعه طرح های گلخانه ای در سطح شهرستان تصریح کرد: از ۳ سال پیش قرار است شهرک دامپروری بناب به گلخانه تبدیل شود که هنوز ۳ سال است در مرحله مطالعه قرار دارد که امیدواریم در پروسه کاری صدور مجوز گلخانه تسریع شود.

فرج اللهی یادآور شد: بر اساس سند تدبیر و توسعه شهرستان باید این شهرستان دارای ۴ هکتار گلخانه باشد که هنوز ۲ هکتار آن انجام نشده است.

وی در ادامه با اشاره به عدم وجود ظرفیت در شهرک صنعتی بناب برای توسعه واحدهای تولیدی خواستار مساعدت مسئولان جهاد کشاورزی استان برای واگذاری زمین ۴۰ هکتاری ناحیه صنعتی شورگل به متقاضیان ایجاد صنایع بسته بندی کشاورزی در این شهرستان شد.

این گزارش می افزاید، مهندس کریم مهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این جلسه دستورات لازم را جهت واگذاری زمین مورد نظر برای ایجاد واحدهای صنایع بسته بندی کشاورزی اعلام کرد.

مهری با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در یکپارچه سازی اراضی نهایت تلاش خود را به کار گرفته است؛ افزود: هدف ما ضابطه مند کردن اعطای اموال عمومی بویژه زمین برای متقاضیان قانونی و شرعی بوده  و این سازمان از طرح های قانونی اشتغال آفرین بویژه در خصوص صنایع تبدیلی و فراوری کشاورزی در حدود قانون دفاع و حمایت می کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار