کد خبر: ۲۶۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان با حضور در اداره کل گمرک بندرلنگه از سالن ارزیابی این اداره کل بازدید و در جریان آخرین آمار عملکردی گمرک شهرستان و سامانه جامع گمرک قرار گرفت.
به گزارش آرانیوز، ناصر شریفی در ابتدای حضور خود از سابقه گمرک شهرستان و میزان عملکرد آن سخن به میان آورد و دلایل جابجایی مسیر تجارت برخی از بازرگانان را از این گمرک و ترخیص کالاهای خود به گمرکات را خواستار شد .

شریفی همچنین در خصوص تعرفه تخفیفی 20 درصد ترخیص از گمرک بندرلنگه را خاطر نشان کرد و گفت: چرا در سال های قبل تجار ما برای ترخیص از این گمرک تعرفه تشویقی 20 درصد داشته و الان دوسالی هست که این تعرفه حذف گردیده است.
وی در بخش دیگری از وضعیت گمرکات تابعه بندرلنگه و از جمله گمرک شیو و بندر کنگ سخن به میان آورد و ادامه داد: ما همچنانکه مردم عزیز این بخشها علاقمند به توسعه گمرکات خود در بخشهای تجاری هستند از مدیران گمرک می خواهیم تا زمینه های لازم برای این هدف را فراهم آورند.

صفر شیبانی مدیرکل گمرک بندرلنگه با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت گمرک و روند رو به رشد آن در سالهای اخیر باتوجه به اجرای سامانه های جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی که نتایج بی سابقه ای را رقم زده است و همواره گمرک بندرلنگه را در رده گمرکات هشتم تا دهم درآمدزای کشور معرفی نموده است به سرعت ترخیص کالای تجار و بازرگانان اشاره نمود و ابراز داشت: اداره کل گمرک بندرلنگه پس از اجرایی شدن سامانه های گمرکی همواره در زمانسنجی ترخیص کالا جزو گمرکات اول تا سوم کشور بوده است و این خود نشان ونتیجه عملی استفاده مطلوب از سامانه ها و تلاش و همت همکاران در ارایه خدمت به ذینفعان بوده است.


شیبانی در پاسخ به سوالات مد نظر نماینده عنوان کرد: نسبت به سالهای قبل همواره ما در صادرات غیرنفتی رویه و روند رو به رشدی را داشته ایم و رقم درآمدی بالاتری را هم برای دولت کسب کرده ایم.
اما این را هم باید بدانیم با رشد و پیشرفت طرق تکنولوژی ما هم باید زمینه ها و بسترهای تجارت نو را فراهم نماییم.


در حال حاضر، علی رغم لایروبی اسکله گمرک، هنوز زمینه برای ورود کشتی های کانتینر بر در بندرلنگه وجود ندارد و فقط لنج ها و یا شناورهای ترانشیپی کوچک میتوانند کار نقل و انتقال کالاها را انجام دهند.
وی اضافه کرد: در بحث تخلیه و بارگیری کالاها در بندر متاسفانه هنوز این موارد به صورت سنتی انجام میپذیرد. لذا در این خصوص درصد و احتمال آسیب پذیری کالاها به مراتب بالاتر است. بدیهی است که شاید تجار و بازرگانان ما روی خوش به تجارت با ابزار سنتی ندهند.


این نشان میدهد که با وجود حرکت بروز گمرک با سامانه های جدید و علم نوین در زمینه های صادرات و واردات دیگر سازمانهای همجوار پابه پای گمرک پیش نیامده اند.
شیبانی در ادامه تخفیف 20 درصدی ترخیص کالا در گمرک بندرلنگه را به شرط اینکه کالا بصورت مستقیم از کشور مبدا به بندرلنگه ارسال شده باشد و یا بصورت ترانشیپ از گمرک شهید رجایی به گمرک بندرلنگه منتقل شده باشد، عنوان کرد و گفت با وجود این شرایط هنوز هم این تخفیف وجود دارد.

وی در خصوص توسعه گمرکات نیز، آن را از اختیارات مقامات بالاتر بیان نمود و گفت در صورت موافقت مدیران و ایجاد بسترهای مناسب وحضور ادارات همجوار همراه با اخذ مجوزهای لازم این مشکل نیز حل خواهد شد.

انتهای پیام/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
0
0
باز هم مثل همیشه تصویر هیچ کارمندی نیست به جز مدیر و معاونانش
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار