کد خبر: ۲۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۷
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند؛
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: هماهنگی میان دستگاه های اجرایی مرتبط در حوزه گردشگری یکی از مهمترین پیش نیازها برای توسعه گردشگری در منطقه است.
به گزارش آرانیوز (اختصاصی)، سید علی موسوی در نشستی که با حضور مدیرکل فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان در خصوص نحوه بازسازی و مرمت آثار گردشگری و هنری منطقه در محل معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان برگزار شد، افزود: گردشگری در استان خوزستان به دلیل عدم همراهی دستگاههایی مرتبط قدری مغفول مانده است به طوریکه کمترین جلسات و حتی اعزام هیاتها و برپایی نمایشگاه ها، مربوط به این حوزه است.

وی با اشاره به انجام گفتگوهای مفصل در منطقه آزاد اروند با موضوعیت گردشگری اظهار کرد: سرمایه گذاری در این بخش به عنوان یک پتانسیل خوب و مهم ارزیابی می شود.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: برای بهبود بخشی به وضعیت موجود در حوزه گردشگری نخستین اقدام آنست که با ایجاد یک فضای هم افزایی و همدلی بتوانیم نیازهای مختلف حوزه گردشگری در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر را که سوای از نیازهای منطقه آزاد اروند نیست را پیگیری و پاسخ دهیم.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، افزود: این تفاهمنامه در سایر مناطق آزاد به جز منطقه آزاد اروند اجرایی شد که عملیاتی شدن آن در این منطقه نیز الزامی است.

وی اظهار کرد: در تلاش برای تعریف یک نقشه راه برای رسیدن به اهداف تعیین شده سازمانی در حوزه گردشگری با مشارکت سایر دستگاههای اجرایی مرتبط به ویژه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان هستیم از این رو انعقاد هرچه سریعتر تفاهمنامه یاد شده به صورت بومی شده الزامیست.

وی همچنین تعیین و معرفی نماینده تام الاختیار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان و امضاء پیش نویس تفاهمنامه بومی شده برای اجرا را از مدیرکل مربوطه خواستار شد و تصریح کرد: در بودجه عمرانی منطقه آزاد اروند اعتباراتی برای مرمت و بازسازی اماکن گردشگری و موزه ها به عنوان پیش نیاز توسعه گردشگری منطقه در نظر گرفته شده است.

وی از برنامه ریزی برای اجرای ویژه برنامه خاص، متفاوت و مشترک «روز جهانی گردشگری» با مشارکت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان همراه با تشکیل ستاد ویژه این برنامه خبر داد و گفت: همچنین به منظور معرفی هرچه بهتر و مناسب تر منطقه آزاد اروند به شهرهای مختلف کشورمان و سایر کشورهای خارجی و حتی همسایگان بر اساس ظرفیت ها، مزیت ها، پتانسیل ها و توان منطقه در حوزه گردشگری، نسبت به برپایی نمایشگاهها، جشنواره ها و همایشهای مختلف با هدف جذب سرمایه گذار اقدام می کنیم.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از اقدام در جهت تهیه بسته های گردشگری حاوی معرفی بخشهای گردشگری و سرمایه گذاری مربوطه توسط سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد و افزود: فراوانی حضور گردشگران و سرمایه گذاران حوزه گردشگری به لحاظ درآمدی نیز برای منطقه و مردم مفید و اثربخش خواهد بود.

موسوی ضمن تاکید دوباره بر ضرورت تفویض اختیارات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری، و صنایع دستی استان خوزستان به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بر اساس تفاهمنامه یاد شده، اظهار کرد: با موازی کاری نمی توان امیدی به بهبود روند کارها داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، موضوع پیگیری تفویض اختیارات، بررسی پیش نویس تفاهمنامه همکاری دو جانبه سازمان منطقه آزاد اروند با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاه ها و جشنواره های داخلی و خارجی و برپایی همایش مشترک تجلیل از فعالان عرصه گردشگری خوزستان ویژه روز جهانی گردشگری در منطقه آزاد اروند از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار