کد خبر: ۲۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی:
اردبیل – عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: ما شاهد گسست ارتباط صنعت و دانشگاه هستیم، چراکه بخش صنعت در کشور رغبتی به استفاده از ظرفیت دانشگاه ندارد.
به گزارش آرانیوز، مینو دبیری ظهر سه‌شنبه در حاشیه نشست تخصصی توسعه اردبیل در جمع خبرنگاران تصریح کرد: یکی از موانع کارآفرینی در کشور نبود ارتباط مطلوب بین صنعت و دانشگاه است.

وی افزود: در صورتی که این ارتباط برقرار شود می‌توان کارآفرینی را توسعه داد و بی‌شک ضروری است به منظور تحقق این مهم مسئولان اقداماتی را ترتیب دهند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران با تأکید به اینکه خود صنعت رغبتی به استفاده از ظرفیت دانشگاه ندارد، اضافه کرد: در صورتی که یک درصد بودجه پژوهشی از سود کارخانه‌ها به این بخش اختصاص یابد، بی‌شک این آرمان محقق خواهد شد.

وی همچنین به توانمندی‌های کشور در عرصه نانوتکنولوژی اشاره کرد و گفت: این علم در کشور نوپا است، در حالی که در کشورهای پیشرفته بیش از ۲۰ سال است آغاز شده است.

دبیری متذکر شد: هر چند ارزیابی از فعالیت فعالان این حوزه مطلوب است و دانشگاهیان در گرایش‌های مختلف کارهای تحقیقاتی مرتبط دارند اما این حوزه نیازمند حمایت است.

وی تأکید کرد: تمام یافته‌های علمی در صورتی که سرمایه‌گذاری صورت گیرد می‌تواند به مرحله تولید برسد.

به گفته عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی در حوزه نانوذرات مطالعات گسترده‌ای صورت گرفته که با سرمایه‌گذاری می‌تواند به تولید برسد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار