کد خبر: ۲۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران:
سخنگوی دولت درباره دخالت آمریکا در احکام صادره از سوی قوه قضائیه ایران گفت: ما از این درشت‌گویی‌ها و سخنان غیرمنطقی اولین بار نیست که می‌شنویم.
به گزارش آرانیوز، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، گفت: مرکز آمار ایران اقدام به باز محاسبه نرخ رشد اقتصادی براساس سال پایه بانک مرکزی کرده و اکنون براساس پایه سال 90، رشد اقتصادی با نفت 11/1 درصد شده است.

وی افزود: رشد اقتصادی بدون نفت براساس سال 90 نیز 6/4 درصد است. رشد گروه کشاورزی براساس پایه سال 90 نیز 2 درصد شده است. گروه صنعت براساس همین سال پایه 18/1 درصد رشد داشته است.

وی درباره تحریم‌های جدید آمریکا گفت: هر نوع نقض برجام اعم از اعمال تحریم‌ها قطعا نقض این قرارداد خواهد بود و گروهی در این خصوص پیگر هستند و این مسئله را رصد می‌کنند. در مجموعه کشورهای 5+1 با ایران چگونگی اجرای برجام توسط هر کدام از طرف‌ها بررسی می‌شود و ما از هیچ یک از حقوق ملی در این قرارداد نمی‌گذریم و به‌ محض اینکه گزارش‌های رسمی را دریافت کنیم، همان‌طور که رئیس‌جمهور هم گفتند، اقدام قاطع می‌کنیم.

نوبخت درباره دخالت  آمریکا در احکام صادره از سوی قوه قضائیه ایران گفت: ما از این درشت‌گویی‌ها و سخنان غیرمنطقی اولین بار نیست که می‌شنویم و از همه حقوق ملی‌مان در عرصه‌های بین‌المللی استفاده می‌کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار