کد خبر: ۲۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجلس اگر می‌خواهد از تأمین اجتماعی حمایت کند نباید کسی را سر سفره مردم بنشاند زیرا باید خصوصیات بین‌نسلی سازمان تأمین اجتماعی را حفظ کنیم.
به گزارش آرانیوز، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست نهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف تهران اظهار کرد: 25 درصد از سهم تولید ناخالص ملی مربوط به اصناف است اما آنها از اشتغال 85 درصد سهم دارند.

وی در ادامه درباره نقش مهم صنوف خرد و خدماتی در بالا بردن سهم اشتغال در کشور گفت: روزی آقای نیلی در هیئت دولت پیش بنده آمد و درباره 700 هزار شغل ایجادشده ابراز تردید کرد که چرا به این میزان اقتصاد بزرگ نشده است، بعد از بررسیها مشخص شد که در دوران رکود ظرفیت‌هایی داریم که به آن توجه نکردیم اما نظام کار خود ظرفیت‌‌های خالی را پیدا کرده است و در نظام خدمات و فعالیت‌های کارگاهی خود را جانمایی کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: در برخی موارد افراد را به‌خاطر کارهایی که نکرده‌اند نیز باید ارزیابی کرد و باید بگوییم که فلانی آمد و این کار را نکرد، خدا را شکر که این اتفاق نیفتاد.

ربیعی تصریح کرد: وضعیت فعلی کسب‌وکار در حال حاضر در حال تغییر است و تغییراتی داشته است.

وی همچنین در خصوص انفکاک بخش رفاه از وزارت کار گفت: رفاه و کار با یکدیگر بوده و از هم جداشدنی نیستند. جدیداً نغمه‌هایی شینده می‌شود که درباره جدایی این دو بخش با یکدیگر صحبت می‌کنند.

* آینده صنوف در حال تغییر است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشتغال پایدار می‌تواند در اصناف شکل گیرد و مهمترین وجه امکان آن مشارکت مردم در ایجاد تولید ملی است.

وی در ادامه درباره برنامه‌های اشتغالزایی دولت گفت: 157 هزار شغل باید در بخش کشاورزی، 497 هزار شغل در بخش خدمات و 247 هزار شغل در بخش صنعت باید اتفاق بیفتد و سیاست ما آن است که فعالیتهای خرد اقتصادی نیز باقی بماند و به یکدیگر متصل شود و حتی در بازارهای جهانی حضور یابد اما باید در نظرداشت که آینده صنوف در حال تغییر است، بنابراین باید درباره آن پیش‌بینی داد و در این باره فکر کرد.

* فعالیتهای شرکتهای خدمات بیمه‌ای در حال از بین رفتن است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: درباره شرکتهای خدمات بیمه‌ای که برای افراد بیمه صادر می‌کنند فعالیت آنها در حال از بین رفتن است زیرا امروز در خانه‌ها نیز می‌توان دفترچه خرید و فروش صادر کرد، بنابراین باید مصوبه طوری جلو برود که آنها برای تغییر وضعیت خود یکی، دو سال فرصت داشته باشند.

* شاگردمغازه‌ها دیگر دختر استادکاران را نمی‌گیرند

ربیعی در این ارتباط گفت: دیگر شاهد شاگردهای سنتی قدیمی نیستیم که در مغازه‌ها به کفش نعل می‌زدند و از استادکار برش و دوخت یاد می‌گرفتند تا اینکه بزرگتر شوند و دختر استاد را بگیرند و مغازه‌ای آن‌طرف‌تر بزنند و شکل نیروی کار امروز تغییرات جدی دارد.

وی افزود: صنوف در برابر تغییرات امروز در فضای کسب‌وکار برای باقی‌ماندن فعالیت خود باید خود برای تغییر پیش‌قدم باشند و منتظر آن نباشند که این تغییرات فعالیت‌های آنها را از بین ببرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه صحبت‌های خود درباره فعالیت سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان برای دولت نیست بلکه سفره‌ای برای کارگران و کارفرمایانی است که پول و حق بیمه خود و کارگران را در آن ریخته‌اند و باید به‌صورت نسلی افراد از آن برخوردار باشند.

ربیعی افزود: یک روز در مجلس دیدم که 17 مصوبه به من نشان دادند. ما نباید برای حمایت از هر کسی که خواستیم آن را سر سفره مردم بیاوریم و باید خصوصیات بین‌نسلی این سازمان و حق کارگرانی که پول ریخته‌اند حفظ شود.

* مجلس کسی را سر سفره تأمین اجتماعی ننشاند

وی ادامه داد: ما حق نداریم برای حمایت از افراد آنها را سر سفره مردم ببریم؛ ما با تأمین اجتماعی چنین کرده‌ایم! اگر مجلس می‌خواهد حمایت کند صندوقی در این باره درست کند حق ندارد کسی را سر سفره بنشاند و باید خصوصیات بین‌نسلی سازمان تأمین اجتماعی را حفظ کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: اگر در تأمین اجتماعی سختگیری می‌کنیم به‌خاطر رعایت حقوق بین‌نسلی شغل افراد است و ما کنار شما هستیم و مالکیت تأمین اجتماعی، فنی و حرفه‌ای و بهزیستی شما هستید.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار