کد خبر: ۲۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا:
معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: طرح ویژه ای با هدف بهبود معیشت کوله بران به موازات نظارت دقیق بر معابر مرزی در دست تدوین است.

  به گزارش آرانیوز، سید علیرضا گلستانی زاده شنبه شب در دیدار با قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی در ارومیه افزود: ساماندهی تجارت مرزی در معابر و وضعیت معیشت کوله بران از برنامه های مهم پیش روی دولت به شمار می رود.
وی با تاکید بر اینکه کوله بران قاچاقچی نیستند، اضافه کرد: در بسیاری از موارد قاچاقچیان در پشت صحنه تجارت مرزی فعالیت می کنند و این امر موجب می شود تا برخی از کوله بران تنها حمل کننده بار قاچاقچیان باشند.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار بر رسمی شدن مرز کیله در سردشت تاکید کرد و گفت: تجارت مرزی در این نقطه از کشور باید ساماندهی شود.
قربانعلی سعادت از ارائه طرحی به منظور رسمی شدن مرز کیله سردشت خبر داد و بیان کرد: با ایجاد فروشگاهی آزاد در مرز سردشت زمینه بهبود وضعیت تجارت مرزی در این شهرستان فراهم می شود.
وی ادامه داد: با تحقق رسمی شدن مرز کیله سردشت، نزدیک به 2 هزار فرصت شغلی جدید در این منطقه ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان هایی است که کوله بران زیادی در مرزهای جنوبی این استان شامل پیرانشهر و سردشت فعالیت دارند.
طبق برآوردها حدود 16 هزار کوله بر در مرزهای ایران با اقلیم کردستان عراق و در شهرستان های پیرانشهر و سردشت به فعالیت مشغول هستند اما هزاران کوله بر دیگر نیز در سایر استانها از جمله کردستان فعالیت می کنند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار