کد خبر: ۲۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
مدیرکل کارگزاران سازمان حج و زیارت:
مدیرکل کارگزاران سازمان حج و زیارت گفت: 590 مدیر کاروان های اعزامی حج تمتع سالجاری و نیز تمامی عوامل آنها آموزش های امداد و نجات را فرا گرفتند.
به گزارش آرانیوز، حمید رضا محمدی با بیان اینکه مدیران کاروان ها و عوامل آنها توسط اساتید مجرب امداد و نجات با جدیدترین شیوه های کمک رسانی آشنا شده و آموزش های لازم را فرا گرفته اند، افزود: باتوجه به شرایط و حساسیت موجود و برای برگزاری یک حج عزتمند و آرام سعی کرده ایم در انتخاب مدیران کاروان ها از بهترین و مجرب ترین افراد استفاده کنیم.
وی با تاکید براینکه به تمامی افراد یادشده آموزش های لازم در تمامی عرصه هایی که مورد نیاز زائران خواهد بود، ارایه شده است، تصریح کرد: علاوه بر این تعداد مدیر،117 نفر نیز به عنوان مدیر مجموعه انتخاب شده که از این تعداد 90 نفر در مکه و مابقی در مدینه منوره مستقر خواهند شد.
وی با بیان اینکه دوره های آموزشی با مسئولیت مرکزیت پزشکی و بهره مندی از اساتید مجرب مراکز پزشکی در سطح کشور در قالب هفت منطقه به انجام رسیده است، گفت: همچنین آموزش های لازم در خصوص ضوابط و قوانین مورد نیاز زائران نیز به این افراد ارایه شده است.
وی در پاسخ به این سوال که برگزاری حج امسال را چگونه پیش بینی می کنید، گفت: با توجه به انتخاب عوامل اجرایی و مدیران مجرب کاروان ها و تدابیر اندیشیده شده شاهد یک حج عزتمند و آرام خواهیم بود.
محمدی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مدیران کاروان ها افرادی خدوم و از بهترین ها انتخاب شده اند از زائران می خواهیم به این عزیزان اعتماد کنند و با آنان همراهی کنند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل ار مسئولان سازمان حج و زیارت، امسال 86 هزار 500 زائر ایرانی در قالب 600 کاروان با 335 پرواز از 20 ایستگاه پروازی کشور در قالب 40 هزار و 260 زائر مرد و 40 هزار و 336 زائر زن برای انجام مناسک حج تمتع راهی عربستان می شوند.
بر همین اساس از 86 هزار و 500 زائر اعزامی 80 هزار و 596 نفر زائر و مابقی در قالب نیروهای ستادی، اجرایی، تدارکات، کادر پزشکی، امداد و نجات، خدمات، حمل و نقل و غیره هستند.
برپایه این گزارش، امسال 85 هزار فیش قربانی برای زائران در اختیار مدیران کاروان ها قرار می گیرد و همچنین به تمامی زائران یک بسته فرهنگی اهداء خواهد شد.
گفتنی است زائران ایرانی با 179 پرواز به مدینه منوره و با 156 پرواز دیگر وارد جده خواهند شد که بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته اولین کاروان در نهم مرداد از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم عربستان می شوند و اولین کاروان حجاج نیز در 15 شهریور به کشور باز خواهد گشت.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار