کد خبر: ۲۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
استاندار ورود کند؛
همواره حوزه فرهنگ و هنرعلیرقم وجود پتانسیل های فراوان وذخایر ومنابع هنری در خوزستان با چالش هایی رو به است.

به گزارش آرانیوز، یکی از اقدامات شایسته وتاثیر گذار وزارت فرهنگ وارشاداسلامی درسطوح مختلف ایجاد نشاط اجتماعی درمیان هنرمندان وفرهیختگان ودیگر انتخاب مدیرانی از جنس هنر در اغلب استانهای کشور است.


هنرمندان اینبار از مدیرانی گلایه دارند که بویی از هنر نبرده اند،اما برای فرهنگ وهنر تصمیم میگیرند وبا دخالت های نابجا وسلیقه ایی اعمال نظر میکند.

موضوع واگذاری تالار ها ومراکز فرهنگی وهنری به بخش خصوصی وهنرمندان در راستای برنامه توسعه پنجم وبصورت تصمیمی کلان در کل کشور به اجرا درآمده است که از سه سال پیش دراستان کلید خورد وتا کنون بیش از 21مورد واگذاری با هدف پویایی و نگهداری اماکن فرهنگی وهنری انجام پذیرفت که نتایج مطلوبی در اغلب شهرستان های خوزستان در برداشت.

حمیدیه،بافرمانداری بی هنر...!
عدم حمایت از هنرمندان وفرهیختگان و مجموعه ارشاد حمیدیه از سوی فرماندار باعث شده تا اغلب هنرمندان به سایر شهرها مهاجرت کنند آنها برای یک برنامه ساده فرهنگی با دخالت های شدید نماینده عالی دولت در شهرستان مواجه می شوند.

درشهرستان حمیدیه طی فرایند قانونی موضوع واگذاری تالار غدیر به یکی از هنرمندان برتر وخوشنام استان انجام گرفت که با مخالفت بی مورد وبدون وجه قانونی با هدف استفاده ابزاری از حداقل امکانات موجود فرهنگی بر آمده شد.

مطرح کردن این موضوع در جلسات وکار گروه ها ی غیر مرتبط نشان از نا آشنایی فرماندار در امور محوله است.
اوج خلاقیت در حمیدیه..!
حجم بالای استفاده ابزاری ورایگان وبدون ساختار مشخص از امکانات دولتی بویژه تالار غدیر طی ماه های اخیر وبرگزاری متینگ های انتخاباتی وسایر برنامه ها باعث تخریب سیستم صوت ونور ونابسامانی در وضعیت تنها تالار شهرستان حمیدیه شده است.

اعمال فشار و تهدید مدیر ارشاد شهرستان در اجرای مصوبات واعمال سلیقه های شخصی توسط فرماندار وبرخی مدیران همسو ،شیوه مدیریت را منحصر به فرد کرده است.

روند معیوبی که با استفاده از فرمانداران بی تجربه همچنان ادامه دارد به شکلی که برای اولین بار در تاریخ فرهنگ وهنر در مجاورت اتاق نور وصدا، در اتاق گریم،بخشداری مرکزی حمیدیه مستقر شده است.
وبا نصب تابلوی فلزی در محوطه مجتمع فرهنگی وهنری غدیر عملا اوج خلاقیت را در جانمایی ادارات نشان داده است.

موضوعی که با وجود مکاتبات وجلاسات متعدد همواره با وجود افرادی که زائیده جریان های قومی وسیاسی هستند به نتیجه نرسیده است.
در این میان ورود دکترشریعتی استاندار محترم برای برسی موضوع وآشفته گی های مدیریتی در شهرستان کاملا ضروری به نظر میرسد.
حمایت قاطعانه دکتر حسین زاده معاون استاندار از عموم هنرمندان وجلوگیری از اعمال سلیقه های شخصی وگروهی که منافی سیاست های دولت هستند بیش از پیش باید بکار گرفته شود تا شاهد رشد و شکوفایی در مناطق محروم باشیم.

شهرستان حمیدیه نیاز مند مدیران لایق وکارآمدی است که با تجربه های فراوان مدیریتی بتوانند راهگشای مشکلات شهرستان باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار