کد خبر: ۲۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت که دریای خزر امروز و فردا( شنبه و یکشنبه 17 و 18 تیرماه) مواج است.
به گزارش آرانیوز، سید باقر سلطانی افزود : به دلیل مواج بودن دریای خزر در روزهای شنبه و یکشنبه شنا به دلیل احتمال بروز خطر توصیه نمی شود.
وی ارتفاع موج دریای خزر را در این 2 روز حدود 2 متر اعلام کرده که از نوشهر تا در غرب تا بندرامیرآباد در شرق مازندران را شامل می شود.
این مسوول اضافه کرد : برای روز دوشنبه 19 تیرماه نیز طبق بررسی هواشناسی دریایی، شنا صرفا در محدوده طرح سالمسازی و در شناگاه های دارای ناجی توصیه می شود.
رئیس هیات نجات غریق مازندران که مسوولیت ناجیان دریای خزر را در این استان نیز عهده دار است گفت که دریای خزر امروز و فردا طوفانی است.
نقی کریمیان افزود : به مسافرانی که قصد بهره گیری از ساحل خزر را دارند، توصیه می شود که حدالامکان از شنا در دریا خودداری کنند و توصیه ناجیان را جدی بگیرند.
براساس گزارش هواشناسی مازندران هوای این خطه شمال کشور تا روز دوشنبه نیم ابری تا تمام ابری در ارتفاعات همراه با وزش باد و رگبار پراکنده است.
طبق پیش بینی هواشناسی مازندران دما هوا در این استان از روز پنج شنبه 15 تیرماه در مقایسه با روزهای قبل از آن بین 4 تا 8 درجه در مناطق پایین دست و 10 تا 12 درجه در ارتفاعات مازندران کاهش یافت.
با اجرای طرح سالمسازی دریا در مازندران از ابتدای خردادماه سال جاری تاکنون 11 نفر در دریای خزر جان خود را از دست دادند.
از 900 کیلومتر ساحل خزر 338کیلومتر مربوط به استان مازندران است که 94 طرح سالمسازی و 54 شناگاه در این ساحل برای مسافران تابستانی سازماندهی شد و این طرح تا پایان شهریورماه جاری ادامه خواهد داشت.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار