کد خبر: ۲۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
مشاور عالی سنجش خبر داد؛
مشاور عالی سازمان سنجش، آخرین فرصت دریافت کارت کنکور ۹۶ برای گروه های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان های خارجی را اعلام کرد.

به گزارش آرانیوز، دکتر حسین توکلی افزود: آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۳۹۶ در صبح و بعدازظهر پنج­شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ برگزار می شود و داوطلبان تا امشب چهارشنبه ۱۴ تیر فرصت دارند پرینت کارت آزمون خود را دریافت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت نام کننده در کنکور سراسری ۹۶ تاکنون تعداد ۸۰۱ هزار و ۳۳ داوطلب معادل ۸۶ درصد افراد پرینت کارت خود را از سایت سازمان سنجش دریافت کردند.

وی گفت: داوطلبان تا زمان اعلام شده فرصت دارند به سایت سازمان سنحش مراجعه و با وارد کردن سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری (۱۶ رقمی) و نام خانوادگی و کدملی و سریال شماره شناسنامه نسبت به دریافت کارت پرینت در آزمون اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۸.۹۶ درصد زن و ۴۱.۰۴ درصد مرد هستند. با توجه به آمار علاقمندی داوطلبان در گروه های آزمایشی هنر و زبان و آمار نهایی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۹۳ هزار و ۷۱۷ کارت برای داوطلبان صادر شده که از این میان، تعداد ۶۵۷ هزار و ۸۸۳ کارت برای خواهران و ۴۳۵ هزار و ۸۳۴ کارت برای برادران صادر شده است. 

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه­ های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج­شنبه ۱۵ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج­شنبه ۱۵ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۱۶ تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۶ تیر در ۳۷۲ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد. 

وی یادآور شد: به منظور مساعدت برای داوطلبان گروه های هنر، علوم تجربی و زبان های خارجی که تاکنون کارت خود را دریافت نکرده اند این امکان فراهم شده است که داوطلبان گروه هنر تا ساعت ۱۱ صبح فردا پنجشنبه ۱۵ تیر، داوطلبان گروه علوم تجربی تا ساعت ۱۸ فردا پنجشنبه ۱۵ تیر و گروه زبان های خارجی تا ساعت ۱۱ صبح جمعه ۱۶ تیرماه با ورود به سایت سازمان سنجش کارت خود را دریافت کنند.

توکلی اظهار داشت: داوطلبان گروه های ریاضی و علوم انسانی با توجه به اینکه فردا صبح ۱۵ تیرماه آزمون دارند تا ساعت ۲۴ امشب چهارشنبه ۱۴ تیرماه فرصت دارند کارت خود را پرینت بگیرند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار