کد خبر: ۲۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران حمایت های روز چهارشنبه حسن روحانی رئیس جمهوری از فوتبال ملی را بسیار دلگرم کننده توصیف کرد.
به گزارش آرانیوز، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران عصر چهارشنبه در نشستی صمیمانه با سردبیران رسانه های کشور بعد از ارائه برنامه کاری خود تا مرحله نهایی جام جهانی 2018 روسیه به سوالات مطرح شده پاسخ داد.
کی روش در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص دیدار امروز کادرفنی، بازیکنان و مدیران فدراسیون فوتبال با رئیس جمهوری و اعلام حمایت های حجت الاسلام حسن روحانی برای ادامه موفقیت های ملی پوشان در جام جهانی روسیه و اینکه آیا این اعلام حمایت از طرف عالی ترین مقام اجرایی و وزیر ورزش به دغدغه های وی در این زمینه پایان داده است، گفت: صحبت های امروز رئیس جمهوری ایران بسیار دلگرم کننده بود و ما را امیدوار کرد؛ دغدغه من به این خاطر است که ما نباید به شرایط فعلی راضی باشیم و برای موفقیت نیازمند توسعه زیرساخت های ورزش در شان فوتبال ملی ایران هستیم.
کی روش افزود: آقای روحانی همیشه به تیم ملی و ما لطف داشته و من هیچ وقت حمایت دلگرم کننده ایشان از ملی پوشان فوتبال کشور بعد از باخت غیرمنصفانه برابر آرژانتین در جام جهانی برزیل را فراموش نمی کنم و به قدری از صحبت های حمایتی ایشان خوشحال شدم که می خواستم از خوشحالی پرواز کنم.
وی ادامه داد: وقتی رئیس جمهوری ما را تشویق می کند که مسیرمان را ادامه دهیم، دلگرم می شویم و معتقدم این صحبت ها مسئولیت ما را بیشتر می کند.
کی روش تاکید کرد: تمام هدف من این است که با تلاش همه جانبه و کمک همگانی ساختارهای مناسب برای فوتبال ایران فراهم باشد.
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پیش بینی بازی های تدارکاتی با تیم های مطرح جهان گفت: همه علاقه مند هستیم تا با تیم های مطرح دنیا بازی کنیم ولی شاید آنها نخواهند با ما بازی کنند؛ بازی با تیم هایی مانند برزیل و انگلیس حداقل 1.5 میلیون دلار هزینه برای ما بدنبال دارد اما اگر صادقانه بخواهم به شما بگویم، نظر من این است که بازی با تیم هایی مانند برزیل، فرانسه و انگلیس برای ایران چیزی بدست نمی آوریم بلکه ما باید توانمندی خود را قدم به قدم جلو ببریم و با تیم هایی بازی کنیم که بعد از باخت به آنها شرمنده نشویم و انگیزه خود را از دست ندهیم و هواداران از شکست های تیم ملی ناراحت نشوند.
سرمربی تیم ملی در عین حال افزود: البته معنی حرف من این نیست که هیچ گاه با این تیم ها بازی نکنیم بلکه سعی خواهیم کرد بازی های دوستانه پیش رو را مدیریت کنیم و در دام لطمه به تیم با یک بازی نخواهیم افتاد.
کی روش در پاسخ به این سوال که در مدت سرمربی گری در تیم ملی مجبور به اتخاذ تصمیمی برخلاف میل خود شده است یا نه و همچنین اینکه در انتخاب کادر فنی و بازیکنان و همچنین خط زدن نام برخی از بازیکنان مطرح تحت فشار بوده است یا نه، اظهار داشت: به شما شفاف می گویم که باید جایگاه یک مدیر را در نظر گرفت؛ زیرا بعضی مواقع نیاز است تصمیماتی را بگیرد که به آن اعتقاد ندارد.
وی با بیان اینکه حقوق می گیرم تا تصمیماتم به منافع تیم ملی ضربه نزد، افزود: در مورد انتخاب بازیکنان شرایط به قدری برای من سخت می شود که سردرد می گیرم و مطمئن باشید که خط زدن نام یک بازیکن برای من بسیار سخت است ولی چاره ای جز این کار ندارم؛ همین طور در مورد انتخاب 11 بازیکن ثابت برای روز مسابقه دچار سردرد می شوم ولی باید همه جوانب را در نظر بگیریم.

** مسئول رسانه ای پرتقالی در تیم ملی نداریم
کی روش در مورد قطع همکاری با مدیر رسانه ای تیم ملی و استفاده از یک همکاری پرتقالی برای این سمت، گفت: ما مسئول رسانه ای پرتقالی در تیم ملی نداریم؛ سانتوز متخصص در امور روابط عمومی و مشاور فیفاست و کارهای بین المللی فراوانی انجام داده است و من از وی خواستم که برای کمک در این زمینه در کنار تیم باشد.
وی با تاکید بر اینکه با هیچ فردی مشکل شخصی ندارد، افزود: از همکار قبلی شما (محسن معتمدکیا) و برخی دیگر از همکارانم که در این موفقیت سهیم بودند و امروز در کنار من نیستند تشکر می کنم؛ در مورد همکاران ایرانی در کادر فنی من اولین فردی بودم که حامی حضور کادر ایرانی بودم تا آموزش ببینند اما تغییر این شرایط دو حالت دارد؛ یا من سرم به جایی خورده که تصمیم اشتباه می گیرم یا مجبور به این کار شده ام.
سرمربی تیم ملی ادامه داد: من اینجا به شما می گویم که مجبور به قطع همکاری با همکاران ایرانی در کادر فنی تیم ملی شده ام زیرا نمی خواستم کادر همکار من به خاطر من با مشکل مواجه شود. من به خاطر این وضعیت متاسف هستم اما مطمئن باشید کاری که کردم بهترین تصمیم برای تیم ملی بوده است. شما هم دوست دارید که همه کار بکنید ولی اگر حمایت مالی نداشته باشید، نمی شود.
کی روش در خصوص انتقاداتی که از وی در مورد برخورد با رسانه ها صورت گرفته و حاشیه های ایجاد شده برای تیم ملی گفت: من همیشه در پشت پرده با فدراسیون فوتبال در مورد اینکه دوستان رسانه در بازی ها و سفرها کنار تیم ملی باشند جنگیده ام؛ به شخصه هیچ گاه در مورد مطالبی که در مورد من در مطبوعات نوشته می شود مشکلی ندارم اما در مورد دروغ های منتشر شده درباره تیم ملی و بازیکنان کوتاه نمی آیم.
سرمربی تیم ملی در این خصوص اختلاف با باشگاه پرسپولیس را مثال زد و گفت: در این زمینه برخی از دوستانه رسانه خط قرمزها را رد کردند و این حق را به هیچ کس نمی دهیم که مطالبی بنویسند که کار به تهدید ما کشیده شود؛ مطالب یکسری از رسانه های خاص برای حمایت از پرسپولیس و حمله های نادرست علیه ما منصفانه نبود.
کی روش بعد از پاسخگویی به سوالات سردبیران رسانه ها از آنها دعوت کرد که از زمین تمرین تیم ملی که کار بازسازی آن انجام شده و همچنین مرکز آماده سازی تیم های ملی (پیک)، بازدید کنند.
در این مرکز علاوه بر اینکه دفتر تمامی مدیران تیم های ملی مردان و زنان در کلیه سطوح بزرگسالان، امید، جوانان و نوجوانان قرار دارد بلکه یک سالن بدنسازی، استخر و سونا، ریکاوری در طبقه پایین قرار دارد. این مجموعه طی شش سال گذشته برای توسعه فوتبال ایران آماده شده است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار