کد خبر: ۲۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
طی مراسمی باحضورقاسمی قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی،چنگلوایی رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان ، دکتردغاغله مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی خوزستان ، حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان وجمعی از خانواده معززشهداء ، جانبازان وجهادگران دوران دفاع مقدس درجهادکشاورزی آبادان از کتاب "حدیث عشق به روایت تصویر"رونمایی شد.
به گزارش آرانیوز، این کتاب با شماره کتابشناسی ملی 4432974 توسط انتشارات کردگار با تیراژ 2000 نسخه و براساس فهرست چینی فیپا به چاپ رسیده و وارد بازارکتاب شد .کتاب "حدیث عشق به روایت تصویر" شامل 350 تصویربیادماندنی از حضورفعال وموثر سنگرسازان بی سنگرجهاد سازندگی خوزستان دردوران دفاع مقدس می باشد که باتلاش وکوشش صادق طالب باغبانی ازمسئولین پشتیبانی مهندسی جنگ جهادخوزستان ، به چاپ رسیده است.

مولف این کتاب نفیس درمقدمه می نویسد : روزهای آخر شهریور ماه 1359 رژیم بعث عراق با حمایت قریب به اتفاق قدرت های جهانی از مرز خوزستان هجومی غافلگیرانه را به میهن عزیزمان آغاز نمود . شرایط پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این ذهنیت را در اذهان دشمنان انقلاب ایجاد نموده بود که با یورشی دد منشانه می توانند نهال نوپای انقلاب را از ریشه خشکانده و سلطه ای دوباره بر کشور ایران داشته باشند . اما برخلاف تصور واهی آنان جوانان پرشور، با ایمان و وطن دوست به فرمان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) چون کوهی استوار در مقابل هجوم آنان ایستادند و مردانه از ارزش ها و نوامیس خویش دفاع نمودند.

جهادگران جهادسازندگی که از جوانان پرشور، انقلابی و دلباخته امام خویش بوده اند از جمله نیروهایی بودند که همدوش دیگر اقشار مردمی و ارگانهای انقلابی به دفاع از مرز و بوم ایران شتافتند، جوانان خلاق جهادی در اندک زمان ستادهای پشتیبانی جنگ را تشکیل دادند و چیزی نگذشت که مسئولیت پشتیبانی و مهندسی جبهه های دفاع مقدس به آنان سپرده شد و با نشان دادن رشادتهای فراوان و خلق حماسه ها و ابداعات مهندسی بود که رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) لقب سنگرسازان بی سنگر را به آنان عطاء نمودند و فرمودند اگر جهاد نبود پیروزی با این سرعت بدست نمی آمد.

خلاقیت هایی که توسط جهادگران سنگرساز بی سنگر در هشت سال دفاع مقدس به وقوع پیوست در نوع خود در دنیا بی نظیر بوده و طراحان مهندسی جنگ قدرت های جهانی را به تعجب وا داشت، ابداعاتی همچون پل خیبر و پل بعثت از این جمله می باشند که مشخصات فنی آن کارشناسان را شگفت زده می سازد.

در این آلبوم سعی بر آن شده است تا بخشی از نقش سنگرسازان بی سنگر جهادسازندگی خوزستان به تصویر کشیده شود تا بازگوی رشادت های جوانان حق پرست برای نسل جوان فعلی و نسل های آینده میهن عزیز و پر شکوه ایران اسلامی باشد.






نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار