کد خبر: ۲۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
حمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر که در پایتخت روسیه حضور دارد، از اعلام آمادگی ایران برای کمک به حل تنش عربی قدردانی کرد.

  به گزارش آرانیوز، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: قطر از ایران به خاطر پیشنهاد کمک در زمینه حل مشکلات دیپلماتیک با دولت های عرب قدردانی کرد.
وی پس از دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: «می خواهم از نهادهای پارسی که آمادگی خود را برای کمک به حل اقدامات غیرقانونی اتخاذ شده علیه ما اعلام کرده اند، قدردانی کنم».
ایران بارها اعلام کرده است که تنها راه حل اختلاف ها، مذاکره و تعامل مثبت بین کشورهای عربی منطقه است.
از سوی دیگر، پس از وضع تحریم های گسترده ضدقطری و قطع هر گونه رابطه اقتصادی و تجاری توسط عربستان و چند کشور دیگر عربی متحد سعودی ها از روز دوشنبه، برنامه هایی برای تامین نیازهای قطر توسط صادر کنندگان ایرانی در نظر گرفته شده است.
وزیر خارجه قطر همچنین در مسکو گفت: دوحه خواهان حل و فصل همه اختلاف ها در سطح منطقه خاورمیانه از راه مذاکره و گفت وگو است.
وزیر خارجه قطر افزود که تلاش می کنیم از راه گفت وگو و در چارچوب شورای همکاری خلیج فارس اختلافات را حل کنیم.
وی همچنین افزود: دوحه به تداوم مذاکرات سازنده در مسائل مختلف با مسکو امیدوار است.
حمد بن عبدالرحمن آل ثانی از روسیه نیز برای کمک به حل و فصل بحران سیاسی بین قطر و برخی کشورهای عربی قدردانی کرد.
لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز به خبرنگاران گفت که اطمینان دارم تهدید اصلی علیه کشورهای منطقه خلیج فارس تروریسم است و تلاش ها باید برای مقابله با این تهدید متمرکز شود.
عربستان سعودی دوشنبه هفته گذشته به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و دولت سابق و فراری یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.
عربستان سعودی، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را بسته اند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار