کد خبر: ۲۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
حادثه تیراندازی در مجلس و حرم امام
افراد مسلح حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز در حالی که تیراندازی می‌کردند، به زور وارد مجلس شدند، همچنین گفته می شود فردی مسلح در حرم امام(ره) نیز اقدام به تیراندازی کرد.
به گزارش آرانیوز، به نظر می رسد هدف اصلی عناصر تروریست از این اقدام که فاقد هرگونه ارزش عملیاتی و امنیتی می باشد، ایجاد فضای تبلیغاتی به منظور ناامن نشان دادن کشور است.

ساعتی پس از اقدام تیراندازی افراد مسلح در مجلس و حرم امام (ره)، مجلس شورای اسلامی روند معمول خود را در صحن علنی در پیش گرفت و نمایندگان به کار خود در بررسی طرح ها و لوایح ادامه دادند.

همچنین با هوشیاری عوامل امنیتی محوطه حرم امام نیز به شرایط عادی بازگشته است و تحت کنترل است.

****

به گزارش ایسنا، افرادی مسلح که به گفته یکی از نمایندگان ۴ نفر بودند حوالی ساعت 10:30 صبح امروز با تیراندازی وارد مجلس شده و با هدف قرار دادن تعدادی از نیروهای حفاظت مجلس به تیراندازی خود ادامه می‌دادند.

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با تایید حادثه تیراندازی گفت که این افراد در حال حاضر در دفاتر نمایندگان هستند و محاصره شده اند اما اوضاع تحت کنترل است و تا لحظات دیگر اخبار موثق‌تر منتشر می‌شود.

در حال حاضر از خروج نمایندگان از صحن مجلس و خروج خبرنگاران نیز جلوگیری می شود.

درهای ورودی و خروجی مجلس بسته شده است.

یک نماینده مجلس در گفتگو با ایسنا تایید کرد که بر اساس مشاهدات یک نماینده مجلس یکی از نیروهای حفاظت مجلس شهید شد.

براساس مشاهدات خبرنگار ایسنا فرد یا افراد مسلح به سمت جایگاه خبرنگاران در بیرون از سمت مجلس  نیز تیراندازی کرده اند که این امر باعث هدایت خبرنگاران به سمت داخل صحن شده در حال حاضر  درهای صحن مجلس به روی خبرنگاران بسته شده و آنها نمی توانند از صحن خارج شوند.

یکی از ضاربان حادثه تیراندازی مجلس دستگیر شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دستگیری یکی از تیراندازان حادثه تیراندازی خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جریان حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس یک نفر از چهار فرد مسلح دستگیر شدند و ۸ نفر نیز مجروح شدند.

وی گفت که صبح امروز چهار فرد مسلح وارد مجلس شدند که در حال حاضر سه نفر در طبقات و دفاتر نمایندگان هستند و یکی از این افراد دستگیر شده است.

امنیت در مجلس برقرار است

مدیرکل روابط عمومی مجلس گفت: نیروهای امنیتی درحال برقراری امنیت در مجلس هستند و جلسه علنی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، مهدی کیایی مدیرکل روابط عمومی مجلس گفت که نیروهای امنیتی در حال برقراری آرامش و امنیت در مجلس هستند.

تدابیر شدید امنیتی در خیابان‌های منتهی به مجلس

خیابان های منتهی به ساختمان مجلس شورای اسلامی در بهارستان تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، پس از حادثه تیراندازی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی از عبور و مرور خودروها در خیابان منتهی به مجلس شورای اسلامی جلوگیری می شود. همچنین اجازه تردد عابران پیاده نیز در محوطه مجلس و خیابان های اطراف آن داده نمی شود.

دقایقی پیش دو آمبولانس وارد مجلس شورای اسلامی شدند و همچنین نیروهای یگان ویژه به سمت ساختمان مجلس شورای اسلامی در حرکت هستند.

نماینده‌ای مجروح نشده است/افراد مسلح خود را در دفاتر نمایندگان محبوس کرده‌اند

یک عضو هیأت رئیسه مجلس با تشریح حادثه صبح امروز تیراندازی مجلس گفت که در حال حاضر افراد مسلح خود را در دفاتر نمایندگان محبوس کرده‌اند و سیستم‌های امنیتی و حفاظت مجلس در تلاش برای دستگیری آنها هستند.

به گزارش ایسنا، اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با صداوسیما، در توضیح حادثه صبح امروز تیراندازی مجلس گفت: امروز چهار نفر از افراد ناشناس از درب شمال مجلس به صورت مسلح وارد ساختمان شده و در ابتدای ورود به مراجعه‌کنندگان و محافظات درب شمال تیراندازی کردند که تعدادی نیز مجروح شدند.

به گفته وی، تیراندازی ها به سمت اندام تحتانی بوده و بعد از آن وارد ساختمان دفاتر نمایندگان مجلس شده و آنجا نیز تعدادی از افراد را مجروح کردند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس گفت که تاکنون گزارشی از کشته شدن و به شهادت رسیدن فردی به ما نرسیده است اما تعدادی از افراد مجروح شده‌اند.

رنجبرزاده تأکید کرد که کسی از نمایندگان مجروح نشده است، همه نمایندگان در صحن هستند و صحن مجلس در وضعیت عادی به برنامه قانون‌گذاری می‌پردازد.

وی گفت: در حال حاضر افراد مسلح خود را در دفاتر نمایندگان محبوس کرده‌اند و سیستم‌های امنیتی و حفاظتی مجلس در تلاش برای دستگیری آنها هستند.

***

تیراندازی و انجام عملیات انتحاری در حرم امام (ره)

پیش از ظهر امروز صدای تیراندازی در ضلع غربی محوطه حرم امام خمینی (ره) شنیده شد که به دنبال آن برخی از انجام عملیات انتحاری در محل خبر دادند.

به گزارش ایسنا، هنوز خبری از تعداد مهاجمان و مجروحان احتمالی منتشر نشده است.

به گفته برخی منابع آگاه در حرم امام خمینی (ره)، یکی از مهاجمان خود را منفجر کرد.

احتمال تشکیل جلسه شورای تامین استان تهران

وزیر کشور با اشاره به حوادث تیراندازی اخیر در مجلس و حرم امام اعلام کرد که شاید جلسه شورای تامین استان تهران تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز با اشاره به حوادث تیراندازی اخیر در مجلس و حرم امام گفت: شاید جلسه شورای تامین استان تهران تشکیل شود.

وی درحالی که ساختمان دولت را با سرعت ترک می‌کرد گفت که برای پیگیری مسئله می‌رود.

گفتنی است فضای حاکم بر محدوده ساختمان پاستور تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار