کد خبر: ۲۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:
ارومیه- معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: تعداد ۲۲۸ هزار و ۸۸۱ مورد بازرسی در سال گذشته در استان صورت گرفت.

به گزارش آرانیوز، به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، سلیمان علیزاده با اشاره به اینکه در استان آذربایجان‌غربی تعداد ۷۱ هزار و ۳۱ واحد یعنی ۸۵ درصد با پروانه تولیدی صنفی، توزیعی و خدماتی فعالیت می‌کنند افزود: از سوی دیگر تعداد ۱۰ هزار و ۵۰ واحد یعنی ۱۲ درصد بدون پروانه و تعداد یک هزار و ۵۴۹ واحد یعنی سه درصد انبار و سردخانه فعال بوده و در مجموع ۸۲ هزار و ۶۳۰ واحد در کل استان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این رابطه بیشترین واحد صنفی یا غیر صنفی به ترتیب مربوط به شهرستان ارومیه با ۲۶ درصد، شهرستان بوکان و خوی هر کدام ۱۰ درصد، شهرستان مهاباد و میاندوآب هر کدام هشت، شهرستان نقده ۶ درصد، شهرستان پیرانشهر و سلماس هر کدام پنج، شهرستان سردشت و تکاب هر کدام چهار درصد و نیز شهرستان شاهین‌دژ و ماکو هر کدام سه درصد، بیشترین واحد صنفی را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون بیشترین واحدهای صنفی با پروانه به ترتیب مربوط به شهرستان‌های ارومیه با ۱۷ هزار و ۵۴۵ واحد، بوکان با هشت هزار و ۶۷۲ واحد، خوی با هشت هزار و ۲۲۲ واحد، مهاباد با ۶ هزار و ۷۹۸ واحد، میاندوآب با ۶ هزار و ۳۲۷، نقده با چهار هزار و ۶۸۲ و سلماس با چهار هزار و ۴۷۳ واحد به ترتیب بیشترین واحد صنفی با پروانه را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر بیشترین واحد صنفی بدون پروانه نیز به ترتیب مربوط به شهرستان‌های ارومیه با ۲۹ درصد، مهاباد با ۱۲، میاندوآب و بوکان با ۹ و نقده با ۶ درصد بیشترین واحد صنفی بدون پروانه را به خود اختصاص داده‌اند.

علیزاده با اشاره به اینکه ۲۲۸ هزار و ۸۸۱ مورد بازرسی در سال گذشته در استان صورت گرفت گفت: در سال گذشته چهار درصد واحدها منجر به تشکیل پرونده به ارزش یک هزار و ۵۶ میلیارد ریال شده و برای رسیدگی نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش در بازرسی و ۶ درصد کاهش در تشکیل پرونده و یک هزار و ۲۶۳ درصد افزایش در ارزش ریالی پرونده‌ها داشته است.

وی با اشاره به اینکه از تعداد ۲۲۸ هزار و ۸۸۱ مورد بازرسی به عمل آمده به ترتیب ۵۷ درصد مربوط به واحد خرده فروشی بوده است تصریح کرد: علاوه بر آن، ۱۹ درصد مربوط به تولیدی صنفی، ۱۸ درصد واحد خدماتی، چهار درصد واحد عمده فروشی و یک درصد تولیدی صنعتی را شامل می‌شود.

علیزاده گفت: از تعداد ۹ هزار و ۷۲۹ فقره پرونده متشکله به ترتیب ۵۴ درصد مربوط به واحد خرده فروشی، ۲۲ درصد تولیدی صنفی، ۲۲ درصد واحد خدماتی، دو درصد واحد تولیدی صنعتی و یک درصد واحد عمده فروشی را شامل می‌شود.

وی بیشترین تخلفات مکشوفه را نیز به ترتیب مربوط به عدم نصب برچسب کالا با ۲۷ درصد، گرانفروشی با ۲۲ درصد، سایر با ۱۸ درصد، کم فروشی ۱۶ درصد و نیز تقلب و عدم صدور فاکتور هر کدام هفت درصد خواند.

به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، در سال گذشته بازرسان اتحادیه واحد بازرسی اصناف در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه به تعداد ۷۰ نفر بوده که ۱۵ نفر در مرکز استان و ۵۵ نفر در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار