کد خبر: ۲۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی:
ارومیه - مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: در طول سه سال اخیر کیفیت آب ۱۹۱ روستای حاشیه دریاچه ارومیه ارتقا یافته است.

به گزارش آرانیوز، کاظم محمدی اقدم کیفی بخشی کیفیت آب شرب روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه از مهمترین اقدامات دولت عنوان کرد و اظهارداشت: ۲۳۲ روستای حاشیه دریاچه ارومیه که با مشکل افت کیفیت مواجه بودند، با تأمین وتغییر منشأ آب و اتصال به روستاها ومجتمع های دیگرآب آشامیدنی بخشی از این روستاها ارتقای کیفیت یافته‌اند.

وی از تأمین روزانه ۴۰ خانوار روستایی استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی خبر داد و افزود: در مدت زمان سه سال اخیر با افزایش چهار برابری میزان اعتبارات مصوب و افزایش سه برابری اعتبارات تخصیص یافته روزانه ۴۰ خانوارروستایی دراستان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شده‌اند.

محمدی اقدم خدمات رسانی و تأمین و توزیع آب شرب روستاها را از مهمترین اقدامات این شرکت عنوان کرد و گفت: دراین راستا برای تأمین آب آشامیدنی روستاییان، طرح جامع آب روستایی درقالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت تهیه وتدوین شده است.

157 روستا در قالب پروژه اقتصاد مقاومتی آبرسانی می شود

وی اعتبارلازم برای اجرای این برنامه‌ها را ۱۴ هزارمیلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون عملیات آبرسانی به ۸۷ روستا به اتمام رسیده ومابقی روستاها نیر تا پایان سال ۹۶ به اتمام خواهند رسید.

محمدی اقدم اجرای پروژه‌های آبرسانی درقالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه‌ها برای تامین آب شرب روستایی عنوان کرد وافزود: دراین راستا مقرر بود درکل کشور حدود دو هزار روستا با بیش از دومیلیون نفرجمعیت آبرسانی شود که سهم استان آذربایجان غربی از این محل ۱۵۷ روستا با ۷۱ هزارنفرجمعیت بود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: دراین رابطه اقدامات خوبی به مرحله اجرا گذاشته شده بطوری که درطی هفته دولت ودهه فجر سال گذشته عملیات آبرسانی به ۸۶ روستا با ۳۸ هزارنفرجمعیت اتمام وبه بهره برداری رسیدند.

وی با اعلام اینکه برای ابرسانی به این روستاها ۴۵۰ کیلومتر خط انتقال آب اجرا شده است، اظهار داشت: عملیات آبرسانی درمابقی روستاها نیز از ۷۰ درصد پیشرفت برخورداراست که با تلاش وهمت همکاران درحداقل زمان اتمام وبهره برداری ازآنها نیز آغاز خواهد شد.

کیفیت آب شرب روستایی خط قرمز شرکت آب و فاضلاب روستایی است

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی تخصیص اعتبارات ازمحل صندوق توسعه ملی را در اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاها مناسب ارزیابی کرد وافزود: درقالب این پروژه‌ها وبا تصویب وتخصیص ۴۶۲ میلیاردریال اعتبار، آبرسانی به ۲۵ مجتمع و ۳۱ تک روستایی تعریف شده که درمجموع ۱۹۱ روستا با ۱۹۰ هزارنفر جمعیت ازمزایای این پروژه‌ها برخوردارخواهند شد.

وی توجه به کیفیت آب آشامیدنی روستاها را از اهداف مهم شرکت برشمرد و اظهارداشت: کیفیت آب شرب خط قرمرشرکت آب وفاضلاب روستایی است که دراین راستا اقدامات موثری درکل استان صورت گرفته ومناطق مشکل دارازلحاظ کیفی شناسایی شده‌اند.

محمدی اقدم راه اندازی سامانه ۱۵۲۳ را ازدیگر اقدامات صورت گرفته درراستای تکریم ارباب رجوع عنوان کرد وافزود: مشترکین با استفاده از این سامانه می‌توانند مسائل ومشکلات خودرا مطرح ودرکمترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار