کد خبر: ۲۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
رییس سازمان بهزیستی کشور:
پردیس- رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۶۰ هزار زن معتاد طی سال ۹۵ در مراکز ترک اعتیاد درمان شدند.

به گزارش آرانیوز، انوشیروان محسنی بندپی، در حاشیه افتتاح مرکز بهبود و بازخوانی بانوان با اختلال مصرف مواد مخدر « مهر مادر» در منطقه سیاه سنگ شهرستان پردیس در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که این مرکز ششمین مرکز، نگهداری- اقامتی ماده ۱۵ زنان است که در استان تهران راه اندازی می شود، افزود: با توجه به اهمیت زنان در رشد، تکامل و پایداری خانواده باید به این قشر توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: با توجه به آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، حدود ۱۰ درصد جامعه معتادین، زنان هستند و لذا ما بر گسترش این مراکز تاکید داریم و سیاست ما در مرحله اول این است که این مراکز از استانداردهای لازم برخوردار باشند، از کادر تخصصی، علمی و کارشناسی قوی برخوردار باشند و شرایطی فراهم شود تا برگشت این بانوان معتاد به شرایط اعتیاد به حداقل برسد.

رییس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: باید به این سمت حرکت کنیم که در کنار نگهداری این افراد، فرزندان آن ها را نیز نگهداری کنیم.

وی با بیان این که اولویت سازمان بهزیستی با پیشگیری است، گفت: مرحله بعد اولویت با درمان است و در بخش درمان نیز تایید بر درمانی فراتر از سم زدایی و متادون درمانی داریم و بر روی اجتماع پذیری و توانمندسازی این افراد کار کنیم و در مرحله سوم بحث اشتغال، حرفه آموزی، حمایت های مالی و مسکن آن ها را در دستور کار داریم و در پی این امر هستیم که این عزیزان به جامعه بازگردانده شوند.

محسنی بندپی گفت: ۱۰۰ مرکز مرتبط با اعتیاد بانوان و ۱۲۰۰ مرکز مرتبط با اعتیاد آقایان در کشور وجود دارد که هنوز جا داریم که مراکز بانوان را در سطح کشور گسترش دهیم.

وی با بیان این که بیش از ۶۰ هزار نفر از بانوان معتاد در سال ۹۵ در سطح کشور به صورت چرخشی در این مراکز تحت درمان بوده و مرخص شده اند، گفت: برخی کمپ های غیر مجاز در سطح کشور فعالیت می کنند که پروتکل های مورد نیاز برای این امر را ندارند که باید نسبت به قانونمند کردن آن ها اقدام شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار