کد خبر: ۲۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
با برگزاری کارگاه‌های آموزشی؛
بوشهر - رئیس اداره امور فناوری‌ها و مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: نخل‌داران استان بوشهر با فناوری‌های نوین آشنا می‌شوند.

به گزارش آرانیوز، علیرضا پدیسار در حاشیه دوره آموزشی ویژه نخلداران استان بوشهر اظهار داشت: یکی از قطب‌های اصلی تولید خرما در کشور، استان بوشهر است که سالانه بیش از ۱۶۰ هزار تن خرما تولید می‌کند.

وی به نقش مهم آموزش در عرصه کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه نخلداران استان بوشهر را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنیم و در این راستا کارگاه‌هاای مختلفی برگزار می‌شود.

پدیسار اظهار داشت: در راستای افزایش درجه مکانیزاسیون نخیلات، کارگاه آموزشی نحوه کار با دستگاه بالابر، با حضور بیش از ۷۰ نفر از نخل داران و کارشناسان استان در بخش آبپخش شهرستان دشتستان برگزار شد.

رئیس اداره امور فناوری‌ها و مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در حال حاضر امکان استفاده از دستگاه بالابر در ۶۰ درصد از نخیلات استان بوشهر وجود دارد و نخل داران استان کاملا راغب به استفاده از این دستگاه در نخیلات خود هستند.

وی افزود: با توجه به مشکلات نخل داران در انجام عملیات مختلف تا مرحله برداشت محصول، استفاده از بالابری که از نظر اقتصادی مناسب بوده و ایمنی لازم را داشته باشد، ضروری است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار