کد خبر: ۲۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
امیر محمودی در صبحگاه یگان‌های نمونه دژبان ارتش:
معاون اجرایی ارتش گفت: آماده‌ایم با بهره‌گیری از جوانان انقلابی و تکنولوژی روز دنیا در هر بحرانی حاضر شویم و اجازه عرض اندام به هیچ دشمنی را نخواهیم داد.
به گزارش آرانیوز،مراسم صبحگاه یگان‌های نمونه دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (پنجشنبه 4 خرداد) در محل ستاد فرماندهی دژبان آجا برگزار شد.

در این مراسم امیر محمد محمودی معاون اجرایی ارتش طی سخنانی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی همچون نگینی در دنیا می‌درخشد. شما دیدید در انتخابات مردم با لبیک به فرمان رهبر انقلاب حیرت جهان را برانگیختند. امروز فرزندان همان نسلی که خرمشهر را آزاد کرد در دفاع از حرم اهل بیت حضور دارند و ما آماده‌ایم با فرمان مقام معظم رهبری با بهره‌گیری از جوانان انقلابی و تکنولوژی روز دنیا در هر بحرانی حاضر شویم و اجازه عرض اندام به هیچ دشمنی را نخواهیم داد.

وی با اشاره به دوران پر فراز و نشیب جنگ تحمیلی یادآور شد: در تاریخ هر کشور و ملتی دوران فراز و نشیب وجود دارد و در تاریخ کشور ما هم دوران دفاع مقدس، دوران تعیین کننده‌ای بود و ما آن را فراموش نخواهیم کرد.

معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه های دشمنان علیه کشور ما آغاز شد، ادامه داد: داشمن نتوانست پیروزی ملت ایران را تحمل کند و به همین دلیل انواع توطئه‌ها و از جمله جنگ تحمیلی 8 ساله را علیه ما آغاز کرد. اما در مرحله اول تجاوز دشمن، نیروهای مسلح به رهبری حضرت امام جلوی نفوذ او را گرفتند و پس از آن ضربات سنگینی را بر پیکره او وارد کردند.

امیر محمودی خاطر نشان کرد: اولین شکست دشمن، در شکست حصر آبادان رقم خورد و پس از آن آزادی بستان و عملیات فتح المبین و نهایتا آزاد سازی خرمشهر که پس از مقاومت 34 روزه به دست دشمن افتاده بود. خرمشهر 587 روز در اسارت دشمن بود تا اینکه در عملیات بیت المقدس در طی 4 مرحله و تحت امر قرارگاه مشترک کربلا و بافرماندهی ارتش و سپاه آزاد شد.

وی با بیان اینکه یکی از مراحل سخت این عملیات عبور از رودخانه کارون بود گفت: در مرحله دوم عملیات بخشی از مرزهای غربی کشور آزاد و همچنین بخشی از خرمشهر محاصره شد. پس از آن در مرحله سوم ابتکار عمل به دست رزمندگان اسلام افتاد و و در مرحله چهارم خرمشهر به طور کامل در محاصره قرار گرفت و دشمن چاره‌ای جز عقب نشینی نداشت.

معاون اجرایی ارتش در پایان اظهارداشت:  این مقاومت مرهون هدایتگری حضرت امام خمینی(ره) و حضور نیروهای مسلح بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار