کد خبر: ۲۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۷
حسينى؛
سید کریم حسینی گفت: خوشحال نیستیم که رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهواز از تقلب صحبت می‌کند و به اعتماد عمومی مردم لطمه وارد شود.
به گزارش آرانیوز، سید کریم حسینی با بیان اینکه اظهارات فرماندار اهواز در گفتگوی ویژه خبری سبب بهت و تعجب دیگران شده است، اظهار داشت: خوشحال نیستیم که رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهواز از تقلب صحبت می‌کند و به اعتماد عمومی مردم لطمه وارد شود.

وی افزود: ما انتقادات جدی به نحوه برگزاری انتخابات اخیر داریم اما در برخی موضوعات به مصلحت نظام نبود که وارد شویم و در برخی از موضوعات ورود و اعتراضمان را به صورت قانونی مطرح کردیم.

رئیس ستاد حجت الاسلام رئیسی در انتخابات اخیر گفت: سرپرست فرمانداری اهواز با فراری رو به جلو جای متهم و قاضی را تغییر داد، وی باید بداند که وزارت کشور و به نمایندگی از ان در شهرستان، فرماندار مسئول حُسن اجرای انتخابات هستند و مجری و بازرس از سوی فرماندار تعیین می‌شوند.

وی با بیان اینکه فرماندار اهواز در گفتگوی ویژه خبری مهر تأئیدی بر تخلفات انجام شده می‌زند، عنوان کرد: مجریان انتخابات شورا و ریاست جمهوری یکی بودند و با این اظهارات فرماندار برای ما سوال ایجاد شده که اگر تخلفی صورت گرفته این تخلفات متوجه انتخابات ریاست جمهوری هم است؟

حسینی بیان کرد: می‌گویند برخی از مردم نتوانستند رأی بدهند و این سوال ما است که چرا به مردم تعرفه ندادند تا همه در این تصمیم ملی شریک شوند؟ مردم خوزستان 2 تا 3 ساعت در این هوای گرم در صف‌های اخذ رأی ایستادند اما در آخر به آنها گفته شد که تعرفه نداریم.

وی با بیان اینکه اظهارات اخیر فرماندار اهواز جای تأمل و بررسی دارد، اظهار داشت: اتفاقات اخیر در اهواز عجیب نیست چرا که سرپرست فرمانداری اهواز هم‌زمان مدیرکل شیلات خوزستان است و بدون تجربه برگزاری هیچ انتخاباتی و با حکم سرپرستی در کلانشهری به بزرگی اهواز مجری انتخابات می‌شود.

معاون سیاسی استاندار اسبق خوزستان افزود: این بی تدبیری‌ها مردم را نگران کرده که چرا مسئولان ناظر و مجری انتخابات به فکر صیانت از رأی آنها نیستند.

وی با انتقاد از برگزاری نشست خبری حسن روحانی و پخش آن در شبکه‌های تلویزیونی گفت: هنوز صحت انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تأئید نشده و در یکی از بزرگ‌ترین کلانشهرها هنوز وضعیت انتخابات مبهم است؛ با این حال جشن می‌گیرند تا اذهان و افکار مردم را منحرف کنند.

حسینی با بیان اینکه مردم می‌پرسند چرا نتیجه انتخابات تهران با آن حجم شرکت کننده مشخص شده اما نتایج انتخابات شورای شهر تاکنون اعلام نشده است، عنوان کرد: مسئولان ستاد انتخابات کلانشهر اهواز طلبکارانه خود را مدعی اعلام می‌کنند اما آنها مسئول اجرای انتخابات هستند و ناظران باید با ورود به این ماجرا پاسخگوی اعتماد مردم باشند.

وی بیان کرد: ما از مقاصد عده‌ای از افراد که به‌دنبال ابطال انتخابات هستند، با خبریم. پاک کردن صورت مسئله راه حل اتمام ماجرا نیست بلکه باید دلسوزان با ورود به موضوع از آراء مردم صیانت کنند و برای جلوگیری از تکرار این بی تدبیری‌ها باید چاره‌ای اندیشیده شود.

حسینی اظهار داشت: افرادی که نتوانستند انتخابات شوراهای شهر را به صورت سالم و صحیح اجرا کنند نمی‌توانند در مورد اجرای صحیح انتخابات ریاست جمهوری به ما تضمین دهد و حق اعتراض و مطالبه جهت شمارش دوباره آراء ریاست جمهوری برای ستاد حجت الاسلام رئیسی محفوظ است.
مرجع:رهیاب
 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار