کد خبر: ۲۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
مرعشی گفت: استان های تهران و خراسان رضوی بیشترین آمار اعزام زائر به حج را به خود اختصاص داده اند که به محض اعلام اسامی معاینات پزشکی انجام می شود. البته همه پزشکان، مسئولان و سرکاروان ها ملزم به گذراندن دوره های امداد و نجات خواهند بود.
به گزارش آرانیوز،علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر با اشاره به معاینه حجاج بیت الله الحرام در سازمان  پزشکی حج، اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز کاروان ها لیست زوار خود را به منظور اعزام به سرزمین وحی اعلام نکرده اند، تاکنون هیچ زائری معاینه نشده است و به محض تعیین نفرات اعزامی و ارسال لیست به این مرکز و تعیین پزشک مربوطه معاینه انجام می شود.
 
وی در ادامه افزود: استان های تهران و خراسان رضوی بیشترین آمار اعزام زائر به حج را به خود اختصاص داده اند که به محض اعلام اسامی معاینات پزشکی انجام می شود. البته همه پزشکان، مسئولان و سرکاروان ها ملزم به گذراندن دوره های امداد و نجات خواهند بود.
 
مرعشی با بیان اینکه حدود 600 کاروان وجود دارد که اسامی 570 کاروان آن مشخص شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه حجاج اوایل مردادماه به سرزمین وحی اعزام می شوند و 2 ماه از معاینات جامانده و اقدامی در این راستا صورت نداده ایم، لازم است در راستای ارایه خدمات پزشکی مطلوب به زائران تمهیدات لازم اندیشیده و اقدامات فوری صورت گیرد.
 
رئیس مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام برخی بیماران خاص و دیالیزی، تصریح کرد: تمامی تمهیدات لازم برای اعزام بیماران خاص اندیشیده شده و مشکلی وجود ندارد، چراکه هم در مکه و هم در مدینه بیمارستان با تمامی امکانات وجود دارد و حتی در زمانی که به مدت 3 روز در مشعر حضور خواهند داشت، بیمارستانی جهت خدمات رسانی پزشکی تدارک دیده شده است. 
 
وی در پایان یاد آور شد: امیدواریم که زائران حج بیت الله الحرام با حضور در حج ابراهیمی سفر سالمی را تجربه و به سلامت به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار