کد خبر: ۲۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
سخنگوی دولت توضیحاتی را درباره تسهیلات ویژه اشتغال در روستاها ارائه کرد.
به گزارش آرانیوز،محمدباقر نوبخت صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز لایحه پیشنهادی دولت برای استفاده از 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای تسهیلات ویژه اشتغال در روستاها در مجلس محترم مطرح و خوشبختانه با اکثریت قوی تصویب شد.

وی ادامه داد: امروز هم در مجلس جزئیات آن مورد بحث قرار گرفت و به جهت ابهاماتی که در ماده یک وجود داشت قرار شد مجدداً در کمیسیون برنامه و بودجه آن را بررسی کنیم و هفته آینده بتوانیم برای رسیدگی کامل در مجلس به نتیجه مناسب دست پیدا کنیم تا اقدامات اجرایی برای افزایش اشتغال در روستاها را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر در دولت آینده باشید برنامه‌تان چیست، تصریح کرد: این صحبت من را به یاد کاندیداهایی می‌اندازد که برای ثبت‌نام به وزارت کشور می‌رفتند و از آنها درباره دولت آینده‌شان پرسیده می‌شد و اظهار نظر می‌کردند.

نوبخت با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان یادآور شد: دولت تلاش می‌کند همه اقلام مورد نیاز مردم برای نیازمندی‌های ویژه ماه مبارک رمضان را تهیه کند و نظارت ویژه‌ای بر قیمت‌ها داشته باشد. حسب آن اقدامی که ما هر فصل برای سبد غذایی خانوارهای تحت پوشش و نیازمند انجام می‌دهیم با توجه به اینکه اردیبهشت‌ماه قرار بود این کار انجام شود برای اینکه شائبه انتخاباتی پیش نیاید آن را به بعد از انتخابات و قبل از ماه رمضان موکول کردیم  که طی روزهای آینده این سبد غذایی با اقلام بیشتر به تناسب نیازهای ماه رمضان توزیع خواهد شد.

وی درباره برنامه برای خروج از رکود مسکن عنوان کرد: آنچه درباره مسکن وعده داده شد در چارچوب مصوباتی بود که هیأت وزیران هم درباره تکمیل مسکن مهر و مواردی که باقی مانده بود و دولت باید انجام می‌داد 1000 میلیارد تومان دولت در سال گذشته برای کمک به تکمیل واحدهای مسکونی مهر در کنار افزایش سقف وام در نظر گرفت. مسأله دیگر که در دولت تصویب شد افزایش 100 هزار مسکن روستایی بود که با توجه به مصوبات اجرایی خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره روند رأی‌گیری در انتخابات و اعتراضاتی که در این زمینه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بخشی از آن ناشی از کمیت قابل ملاحظه و افزایشی نسبت به انتخابات قبل بود. طبق گزارش وزیر کشور تعداد صندوق‌ها در هر شعبه بیش از یک مورد بود ولی تعدادی که در نهایت باقی ماند ناشی از الزامی بود که وزارت کشور در جهت تأمین نظر شورای نگهبان داشت. در سال‌های گذشته اگر کسانی تا ساعت 12 شب باقی می‌ماندند درب‌های شعبه بسته می‌شد و از آنهایی که حضور داشتند رأی‌گیری به عمل می‌آمد اما در این انتخابات نظر شورای نگهبان این بود که اگر حتی به ساعت 12 و 1 دقیقه رسیدیم رأی‌گیری انجام نشود. وزیر کشور این موضوع را مشروح در هیأت دولت توضیح دادند.

وی همچنین درباره پرداخت یارانه کسانی که رییس جمهور برای جلوگیری از شائبه انتخاباتی بودن پرداخت یارانه آنها را متوقف کرده بود، اظهار کرد: در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار