کد خبر: ۲۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
رئیس جمهور در نشست خبری:
رییس‌جمهور گفت: مردم با حضور بی‌نظیر خود در انتخاب خواستند بگویند که در کشور ما تکثر به رسمیت شناخته شده است.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در ابتدای نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که «بسیار خوشحالم که امروز از طریق رسانه‌های جمعی می‌توانم با ملت ایران صحبت کنم»  ادامه داد: ملت بزرگ ما بزرگ‌ترین حضور خود را در انتخابات به نمایش گذاشتند. ٤٢میلیون جمعیت در انتخابات حضور پیدا کردند که اگر می‌توانستند از همه آن‌هایی که در صف بودند رای اخذ کنند به ٤٥ میلیون هم می‌رسید.

وی خاطرنشان کرد؛ من می‌خواهم بگویم این تعداد رای پای صندوق آرا یک حضور بی‌نظیر بود. مردم با این حضور و این انتخاب خواستند بگویند که در کشور ما تکثر به رسمیت شناخته شده است.

از همه باید برای ساختن ایران پرآوازده بهره بگیریم

رئیس دولت دوازدهم با بیان این‌که «هیچ گروه، جناح،‌تفکر و ایده‌ای قابل حذف نیست» اظهار داشت: همه هستند، حضور دارند و از همه باید برای ساختن ایران پرآوازده بهره بگیریم.

وی افزود: در این انتخابات مردم در تراز بالاترین دموکراسی‌های جهان حضور پیدا کردند. مردمی که دارای مشکلات اقتصادی هستند. مردمی که در روستاها با مشکلات زندگی می‌کنند اما به پول نه گفتند. مردم به خوبی اعلام کرده‌اند، ما می‌فهمیم آب شور عطش را کم نمی‌کند.

وی تاکید کرد: مردم به فکر اقتصاد هستند و به درآمد ملی 2.5 برابری تخیلی نه گفتند. نه مردم به فریبکاران بهترین بخش این انتخابات بود.

روحانی با بیان این‌که «آن‌ها «تلاش کردند به مردم بگویند دین‌شان در خطر است» افزود: آنان کوشیدند که سند 2030 را که ریشه اش مربوط به سال 1990 می‌شود بگویند که علیه دین مردم است. سندی که نه ما بلکه هیچ کشوری آن را امضاء نکرده است. سندی که دولت یازدهم به صراحت نوشته با دین،‌ فرهنگ و اخلاق ما سازگار نیست و کان لم یکن تلقی شده است.

وی تصریح کرد: مردم به دین و فرهنگ خود بسیار حساس هستند و دروغگوهایی کاری از پیش نبرد.

مردم به نیروهای مسلح از عمق جان عشق می ورزند

رئیس‌جمهور گفت: مردم به تخریب نه گفتند و در مقابل به اتحاد تعامل، اعتدال و عقلانیت آری گفتند. مردم ما در این انتخابات به همه نهادها و ارگان‌ها گفتند که هر کس به جای خود و هر کس به کار خود مشغول باشد.

وی ادامه داد: مردم به نیروهای مسلح از عمق جان عشق می ورزند . مردم ما به قوای دیگر و رسانه‌ها علاقه‌مند هستند، اما نمی‌پذیرند که یک نهاد ملی با به معنایی فراملی به نهادی فروملی و جناحی تبدیل شود. مردم در این انتخابات گفتند ما احترام نهادهای خودمان را حفظ خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: ولایت فقیه و مقام معظم رهبری به کل ملت ایران تعلق دارد و به یک گروه و جناح خاص متعلق نیست . مردم به پایین آمدن مقام رهبری ، سپاه ، بسیج و نیروهای مسلح نه گفتند؛ چرا که این‌ها به کل ملت ایران تعلق دارند.

رئیس‌جمهور همچنین گفت:‌ همه مردم ترانه‌شان و صدای موسیقی وحدت‌شان یکسان بود. همه اقوام ، مذاهب ، روستایی ها و شهری ها مثل هم رای دادند.  همه گفتند ما یک مسیر را انتخاب کردیم . چرا مردم به وحدت اعتدال و عقلانیت رای دادند؟ زیرا خواهان خواهان پیشرفت کشور و اقتصادش بودند. رئیس‌جمهور در ارتباط با ضرورت های پیشرفت اقتصاد کشور نیز گفت . مردم می دانند اقتصاد ما بدون رقابت اقتصادی پیشرفت نخواهد کرد. آن هم رقابتی که به جای قدرت سیاسی و امنیتی بر مبنای کیفیت کالایش مورد توجه قرار بگیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار