کد خبر: ۲۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
دبیر ستاد انتخابات استان همدان:
دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: تاکنون ۳۸ نامزد شوراهای اسلامی شهر و ۱۵۶ نامزد شورای اسلامی روستا از ادامه رقابت انصراف داده‌اند.

به گزارش آرانیوز،ابوالقاسم الماسی اظهار داشت: برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان پنج هزار و 670 داوطلب تاکنون برای رقابت حضور دارند که چهار هزار و 896 داوطلب نمایندگی شوراهای روستایی و یک‌هزار و 61 داوطلب نمایندگی شوراهای شهری شدند.

وی افزود: تاکنون 38 نامزد شوراهای اسلامی شهر و 156 نامزد شورای اسلامی روستا از ادامه رقابت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان انصراف داده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: بر اساس قانون داوطلبان شرکت در انتخاب شوراهای اسلامی روستا و شهر که صلاحیت آنان در هیئت اجرایی رد شده است، می‌توانند ظرف مدت چهار روز از تاریخ اعلام اسامی نامزدهای انتخاباتی شکایت خود را به ترتیب داوطلبان شورای اسلامی روستا به هیئت نظارت شهرستان و داوطلبان شورای اسلامی شهر به هیئت نظارت استان تسلیم کنند.

وی گفت: براساس قانون، هیئت نظارت نیز موظف است ظرف مدت 10 روز از تاریخ دریافت شکایات به آنها رسیدگی و نتیجـه را بـه هیئت اجرایی مربوط اعلام کند که نظر هیئت نظارت در این زمینه قطعی و لازم‌الاجرا است.

الماسی عنوان کرد: یک هزار و 370 صندوق، آرای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در استان همدان جمع‌آوری می‌کنند.

وی افزود: از این تعداد یک هزار و 33 صندوق ثابت و 337 صندوق نیز سیار است و همچنین 559 صندوق در مناطق شهری و 811 صندوق در مناطق روستایی مستقر می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه شهرهایی که اعضای شوراهای اسلامی آنها هفت عضو دارد، انتخابات شورای اسلامی در این شهرها الکترونیکی است، اظهار داشت: انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد، امسال الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در رأی‌گیری به شیوه الکترونیکی علاوه بر اینکه خطای انسانی به صفر می‌رسد و زمان نیز به حداقل کاهش می‌یابد، نتایج در حداقل زمان معلوم می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار