کد خبر: ۲۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
استاندار همدان با اشاره به اینکه پروژه راه آهن همدان حداقل ۹۷۰ میلیارد تومان هزینه در برداشت گفت: تمام طول مسیر محدوده راه‌آهن استان همدان بعد از برجام و در دولت یازدهم ریل‌گذاری شد.
به گزارش آرانیوز،محمدناصر نیکبخت صبح امروز در بازدید از راه‌آهن تهران- همدان و ایستگاه باری همدان اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در این ایام یکی از مطالبات بسیار اساسی و شایسته مردم استان همدان تحقق پیدا می‌کند بر این اساس به میمنت و برکت رسیدن ریل به ایستگاه همدان آمده‌ایم نه برای افتتاح و نه اینکه بخواهیم از رسیدن ریل تبلیغی داشته باشیم.

وی افزود: این خط راه‌آهن سال 83 در سفر مقام معظم رهبری تصویب شد اما در سال‌های بعد از اولویت اساسی بهره‌مند نشد و گرنه در سال‌هایی که هم ارز بود هم واردات ریل انجام می‌شد راه‌آهن می‌توانست به بهره‌برداری برسد.

استاندار همدان بیان کرد: در دوران تحریم‌ها بسیار در انتظار ماندیم تا چه باید کرد اما زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد از 268 کیلومتر راه‌آهن، تمام مسیر واقع در استان همدان و 20 کیلومتر هم از استان مرکزی ریل‌گذاری نشده بود و کل این مسیر در دولت یلزدهم ریل‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها آنقدر ظالمانه بود که باید به عاملان استکبار و تحریم نفرین کرد، تصریح کرد: تمام طول مسیر محدوده استان همدان بعد از برجام ریل‌گذاری شد و به محض تأمین ریل برای پنج استان، کار با جدیت شروع شد چرا که این پروژه ضرورت و اولویت بود.

نیکبخت گفت: در تعطیلات نوروز تصور می‌کردیم کار تعطیل می‌شود اما دیدیم که در طول 13 روز تعطیلات نوروزی 15 کیلومتر ریل‌گذاری انجام شد و ریل‌گذاری از 700 متر در روز تا رکورد 1720 متر در مراحل پایانی انجام شد.

وی عنوان کرد: نوبخت سه بار برای تامین اعتبارات به استان همدان آمدند، آخوندی و دیگر مسئولان پیگیری جدی داشتند به طوری که در سفر رئیس جمهور به استان همدان 200 میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن همدان اختصاص یافت.

استاندار همدان افزود: با توجه به تأمین اعتباری که وجود داشت علاوه بر اعتبارات سفر رئیس جمهور 120 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز به این پروژه داده شد این نشانگر اولویت این پروژه اساسی برای دولت است.

وی اظهار داشت: در نامه‌ای به رئیس جمهور از نوبخت تشکر کردم چرا که برای این پروژه هر چه گفتیم دادند، این نشان می‌دهد خدمت به مردم برای این دولت چقدر ارزشمند است و تاکنون هیچ پروژه و خدمت و تلاشی این قدر به من لذت نداده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه پروژه راه آهن همدان حداقل 970 میلیارد تومان هزینه داشت، بیان کرد: از دولت، وزارت راه، دستگاه‌های مرتبط و همه کارگران، کارشناسان و کسانی که شبانه و روز با دل و جان و در همه شرایط کار کردند قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه از وزیر راه درخواست کرده‌ایم، ایستگاه فامنین را جابه‌جا کند، افزود: این ایستگاه را نمی‌دانم چرا در جای مناسبی دیده نشده است وقتی قطار با سرعت خوب و نهایی در رفت و آمد باشد، کمتر از دو ساعت، سفر به تهران انجام می‌شود و شایسته نیست که از همدان تا به اینجا مسافر 40 دقیقه در مسیر باشد.

استاندار همدان با اشاره اینکه در دنیا و ایران ایستگاه هر شهر داخل همان شهر است، گفت: نظر وزیر راه و شهرسازی این است که ایستگاه راه‌آهن در درون ترمینال هر شهر باشد تا حمل و نقل ترکیبی انجام شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار