کد خبر: ۲۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
فرماندار ویژه آبادان:
فرماندار ویژه آبادان گفت: در انتخابات پیش‌رو در شهرستان آبادان ۱۶۲ شعبه اخذ رأی ثابت، ۳ شعبه سیار و درمجموع ۱۶۵ شعبه اخذ رأی وجود دارد که ۴۵۰۰ نفر در این شعب کار جمع‌آوری آراء در شهرستان آبادان را انجام می‌دهند.
به گزارش آرانیوز،عزیزالله شهبازی در نشست خبری ویژه انتخابات که امروز در فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار داشت: در انتخابات پیش رو و در شهرستان آبادان 162 شعبه اخذ رأی ثابت، 3 شعبه سیار و درمجموع 165 شعبه اخذ رأی وجود دارد.

وی بابیان اینکه 327 صندوق رأی در انتخابات آینده برای ریاست جمهوری و شورای شهر به کار گرفته می‌شود، عنوان کرد: 4500 نفر کار جمع‌آوری آراء را در شهرستان آبادان انجام می‌دهند.

فرماندار ویژه آبادان گفت: با توجه به اینکه طبق آخرین آمار جمعیت شهرستان آبادان 300 هزار نفر اعلام‌شده است 212 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن تشخیص داده‌شده‌اند که از این تعداد 6 هزار و 850 نفر رأی اولی هستند.

شهبازی بابیان اینکه تعداد اعضای شورای شهر آبادان از 13 نفر فعلی در دور آینده به 9 نفر کاهش پیدا می‌کند، اظهار کرد: این اتفاق برای تمامی شهرهایی که 13 عضو دارند نیز رخ می‌دهد.

وی افزود: 641 نفر در شهرستان آبادان برای کاندیداتوری شوراهای شهر و روستا ثبت‌نام کردند که از این تعداد 572 نفر تأیید صلاحیت شدند.

فرماندار ویژه آبادان عنوان کرد: تعداد افراد رد صلاحیت شده نسبت به دور پیش شوراها از 14.4 به 9.4 درصد کاهش پیداکرده است و همچنینی میانگین سنی ثبت‌نام کنندگان نسبت به دور گذشته کاهش و سطح تحصیلات افراد افزایش‌یافته است.

شهبازی گفت: این آمار افزایش میزان مسئولیت‌پذیری جوانان و امید بیشتر به مشارکت در انتخابات پیش رو در سطح شهرستان را نسبت به دور قبلی انتخابات شوراها نشان می‌دهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار