کد خبر: ۲۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین:
قزوین- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: نخستین جشنواره‌ ملی فیلم کوتاه «ازلام» با رویکرد آسیب های اجتماعی مصرف مشروبات الکلی در قزوین برگزار می شود.

به گزارش آرانیوز،حجت الاسلام و المسلمین علی نعمت الهی اظهار کرد: آسیب های اجتماعی به عنوان اعمالی که هنجارهای جامعه را مورد تعرض قرار داده و نظام اجتماعی را تهدید می کنند در هر جامعه ای حائز اهمیت است.

وی افزود: این آسیبها پدیده هایی واقعی، متغیر و قابل کنترل و پیشگیری اند. از این رو برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت برای مقابله صحیح با آسیب های اجتماعی، درمان یا پیشگیری از گسترش و پیدایش آنها امری ضروری و پر اهمیت است.

حجت الاسلام و المسلمین نعمت الهی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهادی فرهنگی در کنار اصحاب رسانه و شبکه های مردمی می تواند در حوزه پیشگیری از بروز و یا تشدید این آسیب ها و به ویژه ظهور آسیب های نوپدید نقشی جدی ایفا کند.

وی تصریح کرد: از جمله آسیب های اجتماعی توزیع و ورود مشروبات الکلی است که یکی از سرفصل‌های جنگ نرم دشمنان علیه نظام اسلامی بوده و به طور ویژه جوانان را مورد تهدید قرار داده است. بدون شک آگاه سازی نسل جوان از مضرات جسمی و روحی آن می تواند در کاهش مصرف مشروبات الکلی موثر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نعمت الهی گفت: لذا با توجه به اهمیت این موضوع و تاکید مقام معظم رهبری بر کاهش آسیب های اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری وزارت کشور و در راستای تفاهم نامه شماره ۲۴/۲/۱۴۵۴۴۹ مورخ۳۰ بهمن ماه سال گذشته اقدام به برگزاری طرح ازلام در قالب فراخوان جشنواره تولیدات رسانه ای کرده است.

وی آگاه سازی و حساسیت آفرینی نسبت به آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه مصرف مشروبات الکلی، ایجاد دغدغه و حساسیت در جامعه به‌ویژه نسل جوان، کشف، جذب و پرورش استعدادها و برنامه ریزی برای استمرار و تولید آثار بصری را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی یادآور شد:علاقه مندان به هنر فیلمسازی می تواند با موضوع یاد شده و آسیب های اجتماعی، آثار خود را به صورت فیلم کوتاه تولید و به دبیرخانه این جشنواره به نشانی دبیرخانه قزوین، چهارراه عمران، اداره کل تبلیغات اسلامی استان تا پنجم خردادماه ارسال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت الهی گفت: شرکت برای تمامی نهادها، ارگان‌های دولتی و غیر دولتی و عموم مردم آزاد است و فیلم‌ها با قالب داستانی و مستند و حداکثر با زمان ۱۵۰ ثانیه پذیرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر دوربین‌های حرفه‌ای، فیلم های ساخته شده با دوربین‌های خانگی و گوشی های موبایل هم قابل قبول است اما کیفیت تصاویر باید HD یا فراتر از آن باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: براساس نظر اعضا دبیرخانه فیلم‌هایی که استانداردهای فنی و نمایشی را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف می شوند.

وی بیان کرد: پس از تحویل آثار، امکان خارج کردن فیلم از جشنواره وجود نخواهد داشت و اجازه‌ پخش آثار از طریق تلویزیون یا رسانه‌های دیگر در اختیار دبیرخانه است.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت الهی گفت: داوری آثار و انتخاب سه اثر از هر استان، ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، معرفی آثار برگزیده کشوری ۱۰ تیر ماه سال جاری انجام خواهد گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در مرحله استانی این جشنواره سه اثر به عنوان آثار برتر انتخاب و جوایز نقدی از سه تا پنج میلیون ریال به نفرات اول تا سوم اهدا می شود و همچنین منتخبین کشوری نیز ۱۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

وی یادآورشد: حضور برگزیدگان در مراسم پایانی الزامی است و عدم حضور به منزله انصراف از دریافت جایزه تلقی می شود.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار