کد خبر: ۲۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
با حضور وزیر نیرو؛
بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت تولید 10 مگاوات برق صبح پنجشنبه با حضور وزیر نیرو در بخش جرقویه سفلی در 65 کیلومتری جنوب شرق مرکز استان اصفهان به بهره برداری رسید.

  به گزارش آرانیوز، این نیروگاه با هزینه ای بالغ بر 550 میلیارد ریال در طول هفت ماه، با سرمایه گذاری شرکت برق و انرژی غدیر و مشارکت یک شرکت یونانی احداث شده است.
این نیروگاه از 39 هزار صفحه خورشیدی با ابعاد 65.1 در 98 سانتیمتر تشکیل شده که در مساحتی بالغ بر 20 هکتار نصب شده است.
تولید برق این نیروگاه با خط اختصاصی بطول 5.3 کیلومتر به پست 63 کیلو ولت جرقویه متصل شده و با عقد قراردادی 20 ساله کل برق تولیدی این مجموعه به سازمان انرژی های نو (سانا) بصورت تضمینی فروخته شده است.
برای ساخت نیروگاه یاد شده 30 درصد از توان و تولید داخلی استفاده شده و قرار است در طرح توسعه آن از ظرفیت های داخلی استفاده شود.
برای ساخت سایر نیروگاه های خورشیدی کشور از صفحه های ثابت استفاده شده اما نیروگاه خورشیدی جرقویه اصفهان با سامانه های ردیابی خورشیدی بصورت تک مرحله ای ساخته شده است، بنابراین صفحات خورشیدی این نیروگاه بصورت خودکار آفتاب را ردیابی می کنند و بسوی خورشید تغییر جهت می دهند.
آخرین نیروگاه بزرگ خورشیدی کشور نیروگاه هفت مگاواتی خلیج فارس همدان بود که بهمن ماه گذشته و در دهه فجر به بهره برداری رسید.
وجود سالانه بیش از 300 روز آفتابی، مناطق بادخیز، دامداری های زیاد و شبکه جمع آوری زباله مکانیزه، استان اصفهان را مستعد گسترش انواع انرژی های تجدید پذیر کرده است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار