کد خبر: ۲۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی:
بیرجند- فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: تصادفات جاده ای استان طی سال گذشته نسبت به سال ۹۴ پنج درصد کاهش داشته است.

به گزارش آرانیوز، سرهنگ حسین رضایی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تلاش ما بر این است که طی سال جاری با استفاده از اجرای طرح ها و برنامه ها، حوادث جاده ای استان را به ۱۰ درصد برسانیم.

وی با اشاره به وضعیت محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی اظهار کرد: طی سال های گذشته دو محور دیهوک - راهور و بیرجند - زاهدان بحرانی بود.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه تاکنون در این محورها اقدامات ایمنی زیادی انجام شده است، افزود: در حال حاضر این محورها وقوع حوادث جاده ای خارج شده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۵ کیلومتر از بهسازی محور دیهوک – راهور باقی مانده که تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

وی با اشاره به میزان تصادفات در محور بیرجند- قاین طی سال گذشته بیان کرد: متاسفانه ۲۱ درصد از کل تصادفات فوتی طی سال گذشته در این محور به وقوع پیوسته است.

سرهنگ رضایی ادامه داد: طی سال ۹۵ تعداد کل فوتی ها ۱۸۵ نفر بوده که از این تعداد، ۳۹ فوتی در محور بیرجند – قاین رخ داده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین تعداد متوفیان استان طی سال ۹۴، ۱۹۴ فوتی بوده که ۲۲ درصد از این تصادفات با ۴۴ کشته در این محور رخ داده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش حوادث این محورها بیان کرد: اجرای باند دوم محور بیرجند - زاهدان و رفع نقاط حادثه‌خیز از جمله اقدامات انجام شده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی نصب دوربین های نظارت جاده ای و ثبت تخلفات سرعت را از دیگر اقدامات انجام شده در این محور ها دانست و افزود: احداث و راه اندازی پلیس راه سربیشه نیز از دیگر اقدامات موثر در این محور است.

سرهنگ رضایی با اشاره به اجرای طرح نوروزی طی سال جاری بیان کرد: طی این طرح شاهد کاهش هشت درصدی تصادفات جاده ای نسبت به سال ۹۴ بودیم.

وی ساماندهی محور بیرجند- قاین را از مهم ترین برنامه های پیش رو دانست و گفت: ظرفیت محور پاسخگوی ترافیک فعلی نیست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار