کد خبر: ۲۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از کاهش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی و افزایش ۲۲ درصدی تصادفات جرحی فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در معابر درون شهری استان خبر داد.
به گزارش آرانیوز،سرهنگ علیرضا رضایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ماه گذشته 145 فقره تصادف منجر به جرح در سطح معابر درون شهری استان خراسان جنوبی به وقوع پیوسته که در آن 189 نفر مجروح شدند.

وی افزود: شهرستان زیرکوه و خوسف هر کدام با 100 درصد بیشترین افزایش و شهرستان درمیان و سربیشه هر کدام با 100 درصد بیشترین کاهش تصادفات جرجی را داشته‌اند و شهرستان‌های نهبندان و فردوس تغییری نسبت به مدت مشابه نداشته‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از کاهش 50 درصدی تصادفات فوتی و افزایش 22 درصدی تصادفات جرحی فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل در معابر درون شهری استان خبر داد و گفت: 49 درصد مجروحین را رانندگان و ترک نشین‌های موتورسیکلت و 23 درصد را عابرین پیاده، 26 درصد راننده و سرنشین‌های خودرو و 2 درصد را دوچرخه سواران تشکیل می‌دهند.

رضایی علت 32 درصد از مجموع تصادفات را عدم رعایت حق تقدم، 33درصد عدم توجه به جلو، 6 درصد تجاوز از سرعت مطمئنه و 29 درصد را نیز سایر علل دانست و افزود: بیشترین تصادفات در روزهای چهارشنبه با 21 درصد، بیشترین ساعات وقوع تصادفات از 8 الی 10 شب با 23 درصد بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین وسایل نقلیه مقصر تصادفات هم خودروهای سواری با 72 درصد و موتورسیکلت ها با 23 درصد، بیشترین سن رانندگان مقصر بین 25 الی 35 سال با 42 درصد بوده‌اند که بیشترین مجروحین تصادفات بین 15 الی 25 سال سن داشته‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از ثبت 21 هزار و 568 فقره انواع تخلف رانندگی توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی استان در یک ماه گذشته خبرداد و گفت: از این تعداد 3 هزار و 276 تخلف حادثه‌ساز بوده است.

رضایی تصریح کرد: در این مدت تعداد هزار و 17 دستگاه موتورسیکلت و 77 دستگاه خودرو نیز که دارای تخلفات راهنمایی و رانندگی بوده‌اند توقیف شدند.

وی موتور سیکلت سواران را قربانیان تصادفات مرگبار رانندگی دانست و تصریح کرد: اجرای طرح برخورد با موتور سیکلت سواران متخلف و مزاحم به صورت ویژه در سطح استان به مرحله اجرا گذاشته می‌شود و به خانواده‌ها نیز توصیه کرد تا نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند و رانندگان موتورسیکلت هم برای ارتقاء ایمنی خود از کلاه ایمنی استفاده کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار