کد خبر: ۲۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
سرپرست فرمانداری فردیس:
فردیس – سرپرست فرمانداری فردیس از راه‌اندازی سه هکتار از گلخانه نیروگاه منتظر قائم خبر داد و گفت: زمین این گلخانه تا بیش از یک‌صد هکتار افزایش می‌یابد.

به گزارش آرانیوز، حمید احدی اظهار کرد: این گلخانه به مساحت یک‌صد هکتار در راستای جلوگیری از هدر رفتن انرژی نیروگاه منتظر قائم در شهرستان فردیس احداث می‌شود.

سرپرست فرماندار شهرستان فردیس در ادامه بابیان اینکه احداث این گلخانه باعث صرفه اقتصادی در تولید محصولات گلخانه‌ای می‌شود، گفت: علاوه بر این احداث گلخانه باعث جلوگیری از هدر رفتن آب مصرفی نیروگاه و استفاده از گرمای حاصل از آن و گاز کربن دی‌اکسید می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه زمین‌های در نظر گرفته‌شده برای احداث گلخانه، دارای کاربری کشاورزی هستند، عنوان کرد: بر طبق پیگیری‌های انجام‌شده، برای اجرای احداث این گلخانه هیچ مشکلی وجود ندارد.

احدی گفت: سه هکتار از این زمین برای احداث گلخانه در سال جاری در نظر گرفته‌شده است که راه‌اندازی می‌شود و به‌مرورزمان تا یک‌صد هکتار افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، نیروگاه منتشر قائم واقع در شهرستان فردیس به دلیل استفاده از سوخت مازوت یکی از منابع آلاینده این شهرستان و به‌تبع استان البرز بود سال گذشته با اقداماتی که از سوی اداره کل محیط‌زیست استان و دادگستری البرز انجام شد سوخت مازون در این نیروگاه پلمپ شد.

Facebook Twitter Google+ اشتراک
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار