کد خبر: ۲۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی:
آران و بیدگل - رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی گفت: وزارت بهداشت جلوی کاشت و واردات محصولات تراریخته را بگیرد.

به گزارش آرانیوز، پروفسور علی کرمی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش بیوتروریسم، با شعار تهدیدات نوین، جنگ خاموش، اظهار داشت: هم اکنون با توجه به ضررهای جبران نشدنی محصولات تراریخته (دستکاری شده) ۳۷ کشور جهان کشت این محصولات را ممنوع اعلام کرده اند.

وی افزود: سویا، کلزا، ذرت و پنبه چهار محصول تراریخته شده در سراسر جهان هستند که وزارت بهداشت برای جلوگیری از بیماری های سرطان و عقیمی باید جلو کاشت و ورود این محصولات را بگیرد.

متخصص بیوتکنولوژی و رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی با اشاره به انجام تحقیقات فراوان علمی درباره محصولات تراریخته تاکید کرد: کشورهای حامی این محصولات خود نه تنها کاشت این محصولان بلکه فروش آن در بین مردم خود را ممنوع و آن را به کشورهای دیگر مانند ایران صادر می کنند.

وی تحول در سبک زندگی را نیازمند توجه اصول اسلامی و استفاده از مواد غذایی و محصولات ارگانیک دانست و تصریح کرد: استفاده از مواد ارگانیک در دستورات و سفارشات مقام معظم رهبری بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

کرمی سلامتی و بالا بردن فرهنگ استفاده از محصولات ارگانیک را امری ضروری دانست و گفت: امینت ملی و سلامت مردم باید هدف همه پژوشگران در حوزه غذا و دارو باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار